آفتاب
سردار جلالی:

استراتژی نظام ما در حوزه دفاعی و سیاسی، تدافعی است

استراتژی نظام ما در حوزه دفاعی و سیاسی، تدافعی است

رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: استراتژی نظام ما هم در حوزه دفاعی و هم حوزه سیاسی تدافعی است و با توجه به تاکید رهبری در بحث ایجاد آمادگی روحی و مادی در برابر تهدیدات، لازم است در حوز پدافند غیرعامل آمادگی خود را افزایش دهیم.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سردار غلامرضا جلالی در چهارمین همایش ملی پدافند غیرعامل در سالن همایشهای صدا و سیما با بیان اینکه مهمترین مسئله در کشور نگاه به تهدیدات است، گفت: مهمترین مسئله در کشور بحث نگاه به تهدیدات است؛ زیرا تهدیدات انسان ساز به طور مرتب در حال تغییر و تحول است و یکی از عناصر این تهدیدات موضوع فناوری و دانش است که به علت تغییری که در آن رخ می دهد می تواند همزمان ایجاد فرصت و یا تهدید کند.

وی افزود: در شرایط پساتحریم و زمانی که موضوع برجام در مجاری قانونی کشور بررسی شد این مساله مطرح است که تهدیدات ممکن است تغییر شکل دهد از این رو باید به موضوع ریشه و بهانه تهدید دقت کنیم.

وی تاکید کرد: مخالفت غرب با ما با توجه به تضاد استکبار با نگاه لیبرالیستی با اسلام ناب محمدی تا زمانی که ما تسلیم نشویم ادامه دارد و امروز اگر موضوع هسته ای حل شد بهانه های دیگری مانند حقوق بشر و مساله موشک ها مطرح خواهد شد.

جلالی با اشاره به این که پس از توافق هسته ای در بعضی حوزه ها با کاهش تهدید و در برخی مسائل با افزایش آن مواجه خواهیم شد، گفت: در این شرایط نقش کلیدی مدیریت تهدید با مقام معظم رهبری است که ایشان به علت نقش آفرینی و ساماندهی مقتدر تهدیدها را تاکنون مدیریت کرده و در آینده نیز چنین کاری را خواهد کرد. برای پی بردن به این مهم کافی است شرایط امنیت ایران را با سایر کشورهای منطقه مقایسه کرد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با برشمردن تداوم تهدیدات نظام به تهدیدات در حوزه اقتصاد و سایبر تصریح کرد: خوش بینان و منتقدین برجام هر دو بر این باور هستند توافق هسته ای معجزه ای در اقتصاد ایجاد نخواهد کرد بلکه کماکان عرصه اقتصاد عرصه نبرد جدیدی برای کشور خواهد بود و ما با جنگ اقتصادی و تحریم روبه رو خواهیم بود آمریکا این عرصه را انتخاب کرد تا با ایجاد نارضایتی اقتصادی در مردم به اهداف خود برسد.

جلالی یکی از مولفه های دیگر قدرت را در کشور قدرت نرم افزاری دانست و افزود: کانون این قدرت شخص رهبری است بر این اساس باید به جایگاه ولایت فقیه و نقشی که ایشان در مدیریت حوادث به عنوان فصل الخطاب دارند توجه ویژه ای کرد.

وی ادامه داد: در دوره پسا برجام آمریکایی ها به دلیل ناتوانی از برآورد پاسخ نظامی ایران به سمت سیاست استهاله از درون خواهند رفت آنها امیدوارند با تقویت جریان های غرب گرا در داخل بر افکار عمومی تاثیر بگذارند.

وی در اختیار داشتن اطلاعات کامل آمریکایی ها از داخل ایران را در عدم اجازه حضور آنها در کشور دانست و گفت: بزرگترین ضعف آمریکا نسبت به ما بحث اطلاعات است؛ زیرا آنها مجبور هستند داده های خود را از صهیونیست ها و یا منافقین دریافت کنند که بدون شک با منافع خود چنین اطلاعاتی را در اختیار راهبران کاخ سفید می گذارند.

جلالی با ضروری دانستن بحث مدیریت سایبری تاکید کرد: در حوزه سایبری تغییرات جدی صورت گرفته است پیش از این سایبر اینترنت پایه بود اما امروز بحث موبایل و گوشی های هوشمند مطرح است که غرب تلاش دارد با کنترل شبکه های اجتماعی بر مدیریت حکومت ها تاثیر بگذارد. نمونه این اقدام را ما در انتخابات خود داشتیم به همین دلیل برای مقابله با تهدیدات سایبری نیازمند رویکرد جدیدی هستیم.

جلالی در پایان تصریح کرد: استراتژی نظام ما هم در حوزه دفاعی و هم حوزه سیاسی تدافعی است و با توجه به تاکید رهبری در بحث ایجاد آمادگی روحی و مادی اجرایی در برابر تهدیدات لازم است در حوز پدافند غیرعامل آمادگی خود را افزایش دهیم.

انتهای پیام

کد N1007004

وبگردی