آفتاب

مقام اسرائیلی: مذاکراتی با روسیه برای هماهنگی درباره سوریه انجام شده است

مقام اسرائیلی: مذاکراتی با روسیه برای هماهنگی درباره سوریه انجام شده است

یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی اعلام کرد، گفت‌وگوهایی میان این رژیم و روسیه برای هماهنگی درباره سوریه انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، "زیو الکین" وزیر جذب مهاجر و وزیر امور قدس امروز (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران روس گفت: درباره مذاکرات درباره توافقات میان تل‌آویو و مسکو باید بگویم که یک کانال ارتباطی مهم ایجاد شده و هدف از آن جلوگیری از وقوع هرگونه اشتباه و برخورد تصادفی است. تاکنون ما تلاش کرده ایم که مانع از هرگونه سوءتفاهم شویم.

وی تاکید کرد: ما غالبا گفت‌وگوهایی را در رابطه با سوریه داشته‌ایم. این موضوع در صدر دستورکار نشست بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه قرار داشت که من هم در آن حضور داشتم.

به گفته این وزیر صهیونیستی، پس از سفر ماه سپتامبر نتانیاهو به مسکو وی در جمع خبرنگاران گفت که اسرائیل و روسیه برای ایجاد مکانیزمی با هدف پیشگیری از رویارویی میان نیروهایشان در سوریه توافق کرده اند.

زیو الکین افزود: در چارچوب مواضع اولیه‌ مان، ما در رویارویی سوریه مداخله نمی‌کنیم. ما در زمان سفر نتانیاهو به مسکو به وضوح اعلام کردیم که خط قرمزهایمان چیست. اسرائیل به هر طریقی با دستیابی حزب الله به سلاح مقابله می کند و به این سیاست در آینده هم ادامه خواهد داد.

زیو الکین در نشست کمیسیون بین دولتی دوجانبه شرکت خواهد کرد و از طرف اسرائیل یکی از روسای نشست خواهد بود. وی در جریان دیدار با معاون نخست‌وزیر روسیه درباره مسائل اقتصادی نیز صحبت خواهد کرد. وی همچنین در گفتگو با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه درباره مشکلات منطقه‌ای از جمله سوریه گفت و گو می کند.

انتهای پیام

کد N1006964

وبگردی