آفتاب

نگرانی اتحادیه اروپا از "کمبود منابع" برای مقابله با بحران پناهجویان

نگرانی اتحادیه اروپا از "کمبود منابع" برای مقابله با بحران پناهجویان

به گفته رئیس کمیته بودجه پارلمان اتحادیه اروپا، این اتحادیه برای حمایت از سایر کشورها در مقابله با چالش‌های مهاجرتی با "کمبود منابع" مواجه است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ژان آرتوئیس، رئیس کمیته بودجه پارلمان اروپا در این باره گفت: «روشن است که بودجه سال 2016 منابع لازم برای پاسخگویی به علل ریشه‌ای چالش‌های مهاجرتی را که اروپا با آن مواجه است، ندارد.»

ژان کلود یونکر، رئیس پارلمان اروپا نیز پیش از این با اشاره به بحران پناهجویان گفته بود: «شرایط استثنایی به بودجه‌های استثنایی هم نیاز دارد.»

آرتوئیس اما در ادامه اظهاراتش عنوان کرد: «اینها کلمات زیبایی هستند اما ما اکنون منتظر اقدام هستیم.» رئیس کمیته بودجه پارلمان اروپا افزود: «کشورهای عضو اتحادیه اروپا امضای توفقی را که براساس آن 2.3 میلیارد یورو به پناهجویان و کشورهای میزبان آنها اختصاص می‌یابد به تاخیر انداخته‌اند. بر این اساس ما کمبود منابع فاحشی برای این مساله داریم.»

اروپا با بحران ورود صدها هزار پناهجو و مهاجر که از فقر و جنگ در کشورهایشان به این قاره پناه برده‌اند، مواجه است. بیش از 710 هزار مهاجر طی 9 ماه اول سال 2015 وارد اروپا شده‌اند.

انتهای پیام

کد N1006950

وبگردی