آفتاب

بان‌ کی‌ مون حمله ائتلاف سعودی به بیمارستانی در یمن را محکوم کرد

بان‌ کی‌ مون حمله ائتلاف سعودی به بیمارستانی در یمن را محکوم کرد

دبیرکل سازمان ملل حملات ائتلاف تحت امر عربستان را که به تخریب بیمارستان وابسته به سازمان پزشکان بدون مرز در استان صعده در شمال یمن انجامید، محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، سخنگوی بان‌ کی‌ مون، دبیرکل سازمان ملل عنوان داشت که وی حملات ائتلاف تحت امر عربستان به بیمارستان هیدان را که توسط سازمان پزشکان بدون مرز اداره می‌شد، محکوم کرد.

دبیرکل سازمان ملل با بیان اینکه این حملات چندین زخمی بر جای گذاشت و به تخریب بیمارستان انجامید، خواهان انجام تحقیقاتی در این خصوص شده و یادآور شد که طبق قانون بین‌المللی باید از بیمارستان‌ها و کادر پزشکی محافظت شود.

این سازمان در صفحه خود در توییتر یادآور شد که کارمندان و بیماران در زمان وقوع حملات در بیمارستان بودند و قبل از سقوط موشک دیگری به بخش زایمان توانستند از این بیمارستان خارج شوند.

از مارس گذشته ائتلاف تحت امر عربستان حملات شدیدی را علیه مردم یمن داشته است و محاصره زمینی، دریایی و هوایی را علیه یمن اعمال کرده است که این امر منجر شده صدها یمنی روزانه به دلیل گرسنگی و شرایط دشوار با مرگ دسته‌وپنجه نرم کنند.

سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد که دبیرکل این سازمان از تمامی طرف‌های درگیر خواسته است تا هرچه سریعتر تمامی عملیاتشان از جمله حملات هوایی را متوقف کنند.

درگیری‌های یمن طبق گفته سازمان ملل، به کشته شدن حدود 5000 تن و زخمی شدن بیش از 25 هزار تن دیگر است، انجامیده است.

انتهای پیام

کد N1006910

وبگردی