آفتاب

سفیر روسیه: مواضع هسته‌ای کره شمالی برای ما غیر قابل قبول است

سفیر روسیه: مواضع هسته‌ای کره شمالی برای ما غیر قابل قبول است

سفیر روسیه در کره جنوبی در نشست همکاری و صلح در شمال شرق آسیا در سئول اعلام کرد که مواضع هسته‌ای کره شمالی برای روسیه غیر قابل قبول است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، الکساندر تیمونین گفت: بر اساس مواضع اصولی روسیه، مواضع کره شمالی قابل پذیرش نیست.

وی ادامه داد: در صورتیکه تمام وضعیت امنیتی در این کره تغییر یابد، در این صورت می‌توان این مساله را حل کرد. البته در طول 10 سال گذشته اقدامات بسیاری انجام گرفته است اما کافی نیست. بر همین اساس یک روند قابل توجهی در این باره طی نشده است.

سفیر روسیه در کره جنوبی اضافه کرد: نشست همکاری و صلح در شمال شرق آسیا نمی‌تواند به پیشرفتی دست یابد مگر اینکه کره شمالی در آن مشارکت داشته باشد زیرا این کره تاثیر زیادی در شمال شرق آسیا دارد. این یک امر حیاتی است که پیونگ یانگ در این همکاری حضور داشته باشد. مسکو تلاش کرده است که این کار را انجام دهد و در همین راستا در نظر دارد که به مشارکت خود در مذاکرات شش جانبه ادامه دهد.

وی اضافه کرد: اگرچه در بیشتر مواقع بر همکاری‌های "نرم" تاکید می‌شود اما باید این مساله را به یاد داشت که موفقیت بیشتر در حل مسایل جدی امنیتی است. ما نمی‌توانیم به موفقیتی بدون حضور کره‌شمالی دست یابیم.

این دیپلمات روسی از همه طرفها خواست که بتوانند با کره شمالی از طریق گسترش همکاری‌های اقتصادی وارد مذاکره شوند.

وی ادامه داد: روسیه مثال خوبی در این باره است. ما اینکار را انجام دادیم. به خصوص در حوزه خطوط راه آهن. ما از دیگر طرفها انتظار داریم که در این زمینه بیشتر فعال باشند. در چنین شرایطی می‌توانیم نشست همکاری و صلح در شمال شرق آسیا را به یک حرکت جدی که تمام کشورهای منطقه را در بر می‌گیرد، تبدیل کنیم.

نشست همکاری و صلح در شمال شرق آسیا به ابتکار رییس جمهور کره جنوبی تشکیل شده است.

انتهای پیام

کد N1006852

وبگردی