آفتاب

سناتور روس: اسد آماده اصلاح قانون اساسی است

سناتور روس: اسد آماده اصلاح قانون اساسی است

به گفته یک سناتور روسیه، بشار اسد گفت است که آماده انجام اصلاحات سیاسی در سوریه است که از جمله شامل اصلاح قانون اساسی نیز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، «دیمیتری سابلین» از اعضای مجلس علیای پارلمان روسیه بین 23 تا 28 اکتبر برای عملیات بشردوستانه در سوریه به همراه هیاتی از پارلمان کشورش راهی سوریه شد.

سابلین در مصاحبه با روزنامه «ایزوستیا» گفت: «اسد (رئیس‌جمهوری سوریه) گفت که سوریه کشوری آزاد است و مردمش این حق را دارند خودشان تصمیم بگیرند که چگونه زندگی کنند؛ بدون نفوذ هیچ طرفی. او گفت که آماده اصلاحات سیاسی از جمله اصلاح در قانون اساسی است. حتی اگر این اصلاحات شخصا شامل حال او شود- انتخابات ریاست جمهوری- او برای آن آماده است. این برای ما مایه تعجب بود و گمان می‌کنم که برای جامعه بین‌الملل هم همینطور باشد.»

دفتر ریاست جمهوری سوریه روز سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای گفت که اجرای هرگونه ابتکار عمل سیاسی در این کشور تنها در صورتی امکانپذیر خواهد بود که تهدید تروریست‌ها از میان برود.

هیات پارلمانی روسیه همچنین شامل اعضای دوما می‌شد که آنها علاوه بر دیدار با مقام‌های سوریه با وائل الحلقی، نخست‌وزیر سوریه و بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه دیدارکردند. این هیات حدود سه تُن محموله کمک‌های بشردوستانه برای کودکان سوری به همراه داشت.

انتهای پیام

کد N1006814

وبگردی