آفتاب

الاخبار: مسکو توطئه شورشیان سوری را برای حمله به دمشق را ناکام گذاشت

الاخبار: مسکو توطئه شورشیان سوری را برای حمله به دمشق را ناکام گذاشت

روزنامه الاخبار نوشت که جنگنده‌های روسی اخیرا حمله‌ای را که عربستان قصد داشت از طریق گروه "جیش الاسلام" با هدف سقوط دمشق انجام دهد، ناکام گذاشتند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه الاخبار چاپ لبنان نوشت که دستگاه اطلاعات روسیه اخیرا طرحی را خنثی کرد که براساس آن عربستانی‌ها و اردنی‌ها قصد داشتند از طریق "اتاق عملیات موک" حمله‌ای را با هدف سقوط دمشق از طریق درعا و قنیطره انجام دهند.

این اتفاق همزمان با تحرکات گسترده جیش الاسلام به رهبری "زهران علوش" بود که غوطه شرقی دمشق را مقر اصلی فعالیت‌های خود کرده است.

روس‌ها اطلاعات خود در این باره را با اطلاعات حزب الله درباره تحرکات غیرعادی جیش الاسلام در مناطق "جوبر" در حومه دمشق و "ضاحیة الاسد" مطابقت دادند و پایگاه‌های مخالفان مسلح در جوبر و غوطه شرقی به ویژه شهرک‌های "مرج السلطان و دیر العصافیر" را بمباران کردند. حملات جنگنده‌های روسی منجر به انهدام پایگاه‌های مخالفان و ناکام ماندن حمله آن‌ها به دمشق شد.

جیش الاسلام که یکی از بزرگترین گروه‌های مخالف مسلح سوری است سپتامبر 2013 با ائتلاف 50 گروه مسلح تشکیل شد که مهمترین آن "لواء الاسلام" به رهبری زهران علوش است.

روسیه اخیرا حملات گسترده‌ای را علیه داعش و مخالفان مسلح سوری آغاز کرده است که در این حملات تاکنون ده‌ها هدف تروریستی منهدم شده است.

انتهای پیام

کد N1006766

وبگردی