آفتاب

دولت جدید لهستان حضور نیروهای بیشتر آمریکایی در کشورش را خواستار شد

دولت جدید لهستان حضور نیروهای بیشتر آمریکایی در کشورش را خواستار شد

سفیر سابق لهستان در تایلند، میانمار و فیلیپین تاکید کرد، دولت جدید لهستان می‌خواهد ناتو نیروهای آمریکایی بیشتری به کشورش اعزام کند و با افزایش تعداد نیروهای آلمانی مخالف است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بوگدان گورالژیک، سفیر سابق لهستان در تایلند، میانمار و فیلیپین گفت: ناتو و آمریکا به عنوان شرکای مهم و اصلی ما باقی خواهند ماند و دولت جدید لهستان تنها روابط با این دو را بیش از پیش تقویت خواهد کرد.

وی افزود: لهستان با رهبری حزب "قانون و عدالت" می‌خواهد که سربازان ناتو و آمریکایی بیشتری در خاکمان داشته باشد اما با افزایش تعداد سربازان آلمانی مخالف است.

گورالژیک ادامه داد: تمرکز اولیه دولت لهستان بر آمادگی برای نشست آتی ناتو معطوف است که ژوئیه سال 2016 میلادی در ورشو برگزار خواهد شد.

روز یکشنبه حزب ناسیونالیست "قانون و عدالت" با کسب 38 درصد آراء در انتخابات پارلمانی لهستان پیروز شد.

این حزب با حضور پررنگ‌تر ناتو در لهستان موافق و با اسکان آوارگانی که از خاورمیانه آمده‌اند در کشورهای عضو اتحادیه اروپا مخالف است.

جان کری، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز دوشنبه گفت، واشنگتن قصد دارد پس از پیروزی حزب "قانون و عدالت" در لهستان همکاری محکم و قاطعانه‌اش با این کشور را حفظ کند.

انتهای پیام

کد N1006734

وبگردی