آفتاب

درخواست کوفی عنان از مسکو و واشنگتن برای همکاری درباره سوریه

درخواست کوفی عنان از مسکو و واشنگتن برای همکاری درباره سوریه

دبیرکل سابق سازمان ملل اعلام کرد: در صورتی که روسیه و آمریکا برای یافتن راه حل بحران سوریه همکاری کنند در آن زمان می‌توانیم این بحران را حل کنیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه رای الیوم، کوفی عنان، دبیرکل سابق سازمان ملل در نشستی در ژنو درباره بحران پناهجویان سوری گفت: در وضعیت کنونی نقش روسیه و آمریکا در حل بحران سوریه نقشی اساسی است. اگر این دو کشور برای یافتن راه حل سوریه همکاری کنند در آن زمان می‌توانیم این بحران را حل کنیم.

عنان که رهبری نخستین مذاکرات صلح سوریه در سال 2012 را برعهده داشت، گفت: تنها راه حل بحران سوریه این است که اعضای شورای امنیت با مقامات منطقه از جمله عربستان، ترکیه، مصر و قطر همکاری کنند.

وی گفت: در سال 2012 شاید رسیدن به راهکار بحران سوریه مشکل بود اما امروز ما شاهد تماس‌هایی هستیم که در سال 2012 و حتی قبل از این سال برقراری آن محال بود.

در دوره اخیرا تلاش‌های دیپلماتیک برای حل بحران سوریه افزایش یافته است و در این میان نقش روسیه که حملات علیه تروریسم در سوریه را آغاز کرده، حائز اهمیت است.

استفان دی میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه اخیرا با هدف تلاش برای ازسرگیری مذاکرات صلح میان طرف‌های سوری به مسکو و آمریکا سفر کرد.

انتهای پیام

کد N1006713

وبگردی