آفتاب

مقایسه اوباما از تعداد کشته‌های خشونت‌های مربوط به سلاح و اقدامات تروریستی

مقایسه اوباما از تعداد کشته‌های خشونت‌های مربوط به سلاح و اقدامات تروریستی

باراک اوباما گفت، 400 هزار نفر در جریان خشونت‌های مرتبط با سلاح در 14 سال گذشته و پس از 11 سپتامبر 2001 کشته ‌شده‌اند، این در حالی است که تعداد افرادی که در خاک آمریکا به دست تروریست‌ها به قتل رسیده‌اند، کمتر از 100 نفر است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا با اشاره به برخی آمارها، شمار آمریکایی‌های کشته شده در جریان خشونت‌های مرتبط با سلاح را با آن دسته از افرادی که از 11 سپتامبر به بعد در اقدامات تروریستی کشته شده‌اند، مقایسه کرد.

وی گفت: 400 هزار تن در خشونت‌های مرتبط با سلاح کشته‌اند. این درست مثل این است که در 14 سال گذشته کل جمعیت شهرهایی مثل کلیولند و یا میناپولیس را از دست داده باشید.

اوباما روز سه‌شنبه در انجمن بین‌المللی روسای پلیس در شیکاگو از کار اداره پلیس در سراسر کشورش دفاع کرده و در همین حال خواستار قوانین سخت‌تر مرتبط با سلاح شد و گفت که سیستم کیفری ایالات متحده نیاز به اصلاحات دارد.

براساس نظرسنجی جدید موسسه گالوپ، بیش از 50 درصد شهروندان آمریکایی معتقدند که این کشور باید قوانین کنترل سلاح را سخت‌تر کند.

رئیس‌جمهوری آمریکا در ادامه تاکید کرد: من مخالف این فرضیه هستم که می‌گوید ما نمی‌توانستیم از برخی از قتل‌ها جلوگیری کنیم. اگر می‌شد که قوانین معناداری تصویب کنیم، می‌توانستیم جلوی برخی از قتل‌ها را بگیریم.

در سال گذشته آمریکا شاهد افزایش شما حوادث تیراندازی بود که تازه‌ترین آن سه تیراندازی اکتبر امسال در مدارس بود. در حوادث دیگر، مهاجمان در کلیساها، سالن‌های سینما و تاسیسات نظامی اقدام به تیراندازی کرده‌اند.

انتهای پیام

کد N1006712

وبگردی