آفتاب
تحولات یمن؛

نامه انصارالله به نماینده سازمان ملل/ادعای ائتلاف ضد یمن

نامه انصارالله به نماینده سازمان ملل/ادعای ائتلاف ضد یمن

ادعای ائتلاف ضد یمن در مورد بمباران بیمارستان پزشکان بدون مرز در صعده و ناخشنودی انصارالله از بی توجهی به اجرای قطعنامه ۲۲۱۶ سازمان ملل از اخبار مهم یمن است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه الکترونیکی البوصله، «محمد عبدالسلام» سخنگوی رسمی انصارالله یمن با اشاره به نامه اخیر انقلابیون این کشور به «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل و پذیرفتن قطعنامه ۲۲۱۶ سازمان ملل، اعلام کرد: در نامه ای جدید که به «اسماعیل ولدالشیخ» نمایند سازمان ملل در امور یمن ارسال کردیم، نارضایتی خود را از بی توجهی به توافق صورت گرفته در مسقط اعلام کردیم.

وی در ادامه افزود: مجددا بر پایبندی بر موضع ثابت خود که اخیرا آن را در جریان نامه ای به دبیر کل سازمان ملل ابراز کرده ایم، تاکید می کنیم.

 از سوی دیگر، روزنامه الحیات گزارش داد: «احمد العسیری» سخنگوی ائتلاف ضد یمن، در اظهاراتی مدعی شد حمله به بیمارستان پزشکان بدون مرز در صعده یمن به دست جنگنده های این ائتلاف صورت نگرفته است.

در حالی ائتلاف ضد یمن از پذیرفتن مسئولیت این حمله شانه خالی می کند که «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل در بیانیه ای انجام تحقیقات در این زمینه را خواستار شد.

روز سه شنبه رسانه ها گزارش دادند جنگنده های سعودی بیمارستانی را در منطقه حیدان استان صعده واقع در شمال یمن بمباران کردند که طی آن چندین نفر مجروح شدند.

کد N1006511

وبگردی