آفتاب

بیانیه شدیداللحن بان کی مون در محکومیت حمله به بیمارستانی در یمن

بیانیه شدیداللحن بان کی مون در محکومیت حمله به بیمارستانی در یمن

دبیرکل سازمان ملل در واکنش به حمله جنگنده های سعودی به یک بیمارستان در یمن، توقف سریع حملات از جمله حملات هوایی در این کشور را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سخنگوی بان کی مون اعلام کرد دبیرکل سازمان ملل حملات هوایی ائتلاف به سرکردگی عربستان به یک بیمارستان در یمن را محکوم کرد. وی با انتشار بیانیه ای حمله به این بیمارستان را که توسط پزشکان بدون مرز و با همکاری یونیسف در صعده اداره می شد به باد انتقاد گرفت.

طبق گزارش ها این حمله به مجروح شدن شمار زیادی از غیرنظامیان و تخریب کامل ساختمان بیمارستان شده است. بان کی مون در این بیانیه شدیداللحن تاکید کرد طبق حقوق بین الملل بشردوستانه مراکز درمانی و نیروهای امدادی به هیج وجه نباید در درگیری های نظامی مورد حمله قرار گیرند.

بان کی مون همچنین آغاز تحقیقات ویژه برای شناسایی مسئول این حمله را خواستار شد و از تمام گروه های درگیر یمن خواست به حملات خود پایان دهند. وی در عین حال بر لزوم توقف حملات هوایی ائتلاف سعودی تاکید کرد.

روز سه شنبه رسانه ها گزارش دادند جنگنده های سعودی بیمارستانی را در منطقه حیدان استان صعده واقع در شمال یمن بمباران کردند که طی آن چندین نفر مجروح شدند.

کد N1006416

وبگردی