آفتاب

انگلیس بهانه متحدین غربی خود برای حضور در افغانستان را تکرار کرد

انگلیس بهانه متحدین غربی خود برای حضور در افغانستان را تکرار کرد

وزیر دفاع انگلیس امروز از ادامه حضور کشورش در افغانستان تا پایان سال ۲۰۰۱۶ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، «مایکل فالون» وزیر دفاع انگلیس امروز در اظهاراتی از ادامه حضور نظامی کشورش در افغانستان در سال ۲۰۱۶ خبر داد.

وی در این باره گفت: برای ادامه کمک به افغانستان و در حمایت از «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا برای حفظ نیروهای نظامی خود در کشور افغانستان قصد داریم تا ۴۵۰ نیروی نظامی خود را در این کشور نگه داشته و کمک های مشورتی را به نظامیان افغان ارائه کنیم.

«باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا اواسط ماه اکتبر از توقف خروج حدود ۹۸۰۰ نظامی آمریکایی حاضر در افغانستان خبرداده بود. اوباما مدعی شده بود که این تصمیم را در برابر مشکلات نیروهای افغان برای مقابله با حملات طالبان اتخاذ کرده است.

این در حالیست که پس از اعلام خروج نیروهای آمریکایی از این کشور در سال ۲۰۱۴ تا کنون، افزایش تنش ها و درگیری ها میان عناصر طالبان و نیروهای نظامی افغانستان افزایش یافته که این امر به بهانه ای برای بازگشت نظامیان خارجی به این کشور مبدل شده است. از سوی دیگر، تحلیل گران بر شکست بهانه آموزش به نظامیان یک کشور توسط آمریکا و متحدین غربی آن در تجارب گذشته اذعان کرده و این ادعا را بهانه ای برای ادامه حضور و ادامه پیگیری منافع کشورهای غربی می دانند.

در این راستا، به دنبال تمدبد مأموریت استرالیا و آلمان و قصد آن ها برای ادامه حضور در افغانستان، کشورهای ایتالیا و ترکیه نیز تمدید حضور نظامیان خود در این کشور را اعلام کرده اند. این در حالیست که هم اکنون ایتالیا ۷۶۰ و ترکیه ۵۰۰ نظامی در افغانستان دارند و قرار است سطح کنونی این نیروها پس از سال ۲۰۱۶ همچنان حفظ شود.

کد N1006191

وبگردی