آفتاب
هشدار یک دانشمند درباره به‌روزرسانی تاسیسات هسته‌ای

اینک آخرالزمان؟ جنگ هسته‌ای ممکن است باعث از بین رفتن جو زمین شود

اینک آخرالزمان؟ جنگ هسته‌ای ممکن است باعث از بین رفتن جو زمین شود

یک دانشمند کانادایی در مقاله‌ای نوشت: سیاست‌گذاران آمریکایی و اتحادیه اروپا که به کار مدرنیزه کردن زرادخانه هسته‌ای ناتو در اروپا ادامه می‌دهند، باید آگاه باشند که اگر یک نبرد هسته‌ای جهانی پدیدار شود حتی ایمن‌ترین تاسیسات زیرزمینی از آن‌ها محافظت نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه خبری اسپوتنیک، سرانجام زمانی که قوانین بین‌المللی توسط برخی از نقش‌آفرینان جهانی تاثیرگذار غربی نادیده گرفته می‌شود و آن‌ها برای حل مشکلات ژئوپلتیکی خود از طریق مداخلات نظامی تعجیل دارند، خطر فاجعه هسته‌ای معنی جدیدی یافته است.

پنتاگون در حال حاضر از طریق جایگزینی کلاهک‌های هسته‌ای قدیمی با بمب‌های جدید گرما هسته‌ای B61-12 ذخایر هسته‌ای ناتو در اروپا را تقویت می‌کند. این طرح نگرانی‌های روز افزونی را در اروپا و دیگر نقاط بر می‌انگیزد.

دکتر استویان سارگ، مهندس و دانشمند کانادایی در مقاله‌ای در مجله‌ی فارن پالیسی نوشت:‌ به وسیله‌ی طرح جدید ناتو برای استقرار سلاح‌های تاکتیکی هسته‌ای در اروپا، موشک‌های هسته‌ای ممکن است فقط در 6 دقیقه به مسکو برسند. سوال این است: چطور ما می‌توانیم مطمئن شویم که این اتفاق با اشتباه انسانی یا نقص کامپیوتری رخ ندهد؟

کسانی که از طرح تجهیز سلاح هسته‌ای شدن اروپا دفاع می‌کنند، جهان را به ورطه فاجعه هسته‌ای سوق می‌دهند.

این دانشمند گفت: احتمالا این فقط یک زمستان هسته‌ای نیست که آن‌ها امیدوار باشند که در پایگاه‌های زیرزمینی‌شان از آن جان به در برند. محتمل‌ترین نتیجه این خواهد بود که در نتیجه یک یا چند تورنادوی هم زمان که از انفجار هسته‌ای شکل گرفته، بخشی از اتمسفر زمین از بین برود.

این دانشمند با دقت شرح داد که در یک تورنادو، یک پدیده ضد گرانشی قدرتمند رخ می‌دهد. قابل توجه این که ارتفاع خیره کننده این پدیده ضد گرانشی به ارتفاع اتمسفر محدود نمی‌شود. در رخداد تورنادوهای قدرتمند همزمان ما ممکن است با پدیده مکش جو زمین به فضا مواجه شویم.

استویان سارگ اضافه کرد: چنین رخدادهایی در خورشید مشاهده شده است و علم فیزیک کنونی توضیحی برای رخدادها ندارد. پدیده ضد گرانشی با میدان الکترومغناطیسی مشخصی با شکل پیچ خورده همراه می‌شود.

این دانشمند کانادایی با اشاره به اولین آزمایش هسته‌ای محیطی که در قرن بیستم انجام شد، بیان کرد:‌ تعدادی تورنادو در نزدیکی قارچ هسته‌ای این انفجار به وجود آمد. با این حال قویترین اثر ضد جاذبه‌ای در ستون مرکزی قارچ هسته‌ای رخ داد.

سارگ تاکید کرد که آزمایش هسته‌ای در زیر آب نیز چنین اثر ضد گرانشی ایجاد می‌کند. انفجار میلیون‌ها تن آب را در ستون عمودی خود به بالا می‌کشاند.

اما در مورد سلاح‌های گرما هسته‌ای پیشرفته چطور؟

سارگ توضیح داد که بمب‌های گرما هسته‌ای به مراتب قدرتمند‌تر هستند.

لازم به ذکر نیست که بمب‌های گرما هسته‌ای مدرن مانند B61-12 نسبت به بمب‌هایی که توسط ایالات متحده هفتاد سال پیش به روی هیروشیما و ناکازاکی انداخته شد، بسیار قدرتمند‌تر هستند.

فدراسیون دانشمندان آمریکایی، گزارش داد: صدها میلیون دلار نیاز است تا B61-12 در هواپیماهای بمب افکن بلژیک، هلند، آلمان، ایتالیا و ترکیه مستقر شود. تولید 480 بمب B61-12 تا 2020 در اولین واحد تولید تخمین زده می‌شود.

این فدراسیون مدعی شد، ترکیب بمب هدایت شونده B61-12 با نسل پنجم هواپیمای پنهان کار F-35A به طور چشمگیری توانایی نظامی هسته‌ای ناتو در اروپا را افزایش خواهد داد.

به نظر می‌رسد نه سیاستمداران آمریکایی و نه سیاستمداراان اروپایی نگران پیامدهای احتمالی این پروژه نیستند.

دکتر سارگ با بیان این که سیاره مریخ زمانی دارای آب مایع و ظاهرا جو بوده است که به طور مرموزی ناپدید شده است افزود: اگر این سناریو که توصیف شد رخ دهد زمین روزی به یک سیاره خاموش مانند مریخ تبدیل خواهد شد.

دکتر سارگ نتیجه‌گیری کرد که سیاست‌مداران قدرتمند، ماجراجویان نظامی و حامیان مالی آن‌ها باید آگاه باشند که حتی ایمن‌ترین تاسیسات زیرزمینی در صورت آغاز نبرد هسته‌ای جهانی آن‌ها را نجات نخواهد داد. پایان فضاحت‌بار آن‌ها فلاکت‌بارتر از مرگ میلیاردها نفر انسان بی‌گناه و حیات وحش خواهد بود.

انتهای پیام

کد N1005958

وبگردی