آفتاب
در فاصله سا‌ل‌های 2005 تا 2014 رخ داد

نیم میلیون قربانی بلایای طبیعی در آسیا - اقیانوسیه

نیم میلیون قربانی بلایای طبیعی در آسیا - اقیانوسیه

سازمان ملل گزارش داد: در فاصله سال‌های 2005 تا 2014 حدود 500 هزار نفر در منطقه آسیا - اقیانوسیه قربانی بلایای طبیعی شده‌اند.

به گزارش سرویس حوادث خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در گزارش سازمان ملل آمده است که در این فاصله زمانی در منطقه آسیا - اقیانوسیه 1625 مورد حوادث طبیعی مختلف رخ داده که در مجموع حدود 500 هزار کشته برجای گذاشته است.

این بلایای طبیعی بیش از 40 درصد مجموع بلایای طبیعی رخ داده در جهان را شامل می‌شود و زندگی حدود یک میلیارد و 400 میلیون انسان را تحت تاثیر قرار داده است.

همچنین در این بازه زمانی آسیا و اقیانوسیه به عنوان مستعدترین منطقه در جهان به لحاظ وقوع بلایای طبیعی،‌ شاهد خسارات مالی چشمگیر بوده است. به علاوه در این گزارش تاکید شده این احتمال وجود دارد که ارقام فوق می‌تواند کمتر از آمار واقعی باشد چرا که روش استانداردی برای جمع‌آوری اطلاعات دقیق در این زمینه وجود ندارد.

به گزارش شینهوا، همچنین به رغم پیشرفت‌های فعلی در کشورهای آسیا و اقیانوسیه، ضرورت دارد برای کاهش خطر بلایای طبیعی اقدامات بیشتری انجام شود چراکه رشد سریع اقتصاد، افزایش جمعیت و رشد شهرها، تهدیدهای موجود را تشدید کرده و خطرات جدیدتری را متوجه مردم این کشورها می‌کند.

انتهای پیام

کد N1005917

وبگردی