آفتاب

نمایندگان مجلس امروز در نطق های خود چه گفتند؟ / نامه رهبری از دوقطبی شدن فضای سیاسی جلوگیری کرد

نمایندگان مجلس امروز در نطق های خود چه گفتند؟ / نامه رهبری از دوقطبی شدن فضای سیاسی جلوگیری کرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز در نطق های میان دستور خود درباره نامه رهبرانقلاب به رئیس جمهور برای اجرای برجام و توجه دولت به این نامه نکاتی را ذکر کردند.

به گزارش خبرآنلاین، محسن بیگلری، نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی در بخشی از نطق خود در جلسه امروز با تشکر از رئیس جمهور و تیم مذاکره کننده در خصوص برجام  تصریح کرد: تلاش رئیس جمهور و تیم مذاکره کننده در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در خصوص تحقق برجام با همکاری مجلس قابل تقدیر است اما ضمن تاکید بر حمایت از این تلاش‌ها باید گفت که دولت مراقب حیله‌های دشمن باشد که خدای نکرده حقوق حقه‌ی ملت ایران که در نامه تاریخی و راهگشای رهبری آمده مورد خدشه قرار نگیرد.

وی با تشکر از دولت به دلیل تصویب منطقه آزاد بانه و مریوان خاطر نشان کرد: با اجرایی شدن برجام مردم منتظر گشایش اقتصادی و بهبود شرایط به ویژه در مساله‌ی اشتغال و بیکاری هستند و دیگر بهانه‌ای از سوی مسئولین اجرایی برای کم‌کاری، رکود، کیفیت پایین کالای داخلی وجود نخواهد داشت.

ابلاغیه رهبری ارمغان فضای همدلی بود

همچنین عیسی امامی، نماینده مردم گرگان در خانه ملت  در نطق خود تاکید کرد: ابلاغ برجام توسط مقام معظم رهبری بار دیگر جایگاه والای ولایت را در نظام سیاسی اسلام و حکومت دینی نشان داد، ابلاغیه‌ای که نه تنها دشمنان را برای ایجاد فضای سیاسی دوقطبی ناامید و ناکام کرد بلکه با وجود همه حساسیت ها و بحث برانگیز بودن موضوع برجام، موجب انسجام و وحدت ملی شد و فضای همدلی و همزبانی دولت و ملت را به ارمغان آورده است.

وی ابراز امیدواری کرد که دولت با استعانت از خدا و بهره گیری از فرصت به وجود آمده، نهایت دقت و رعایت را در شروط اعلامی رهبری و شرایط قانونی 9 گانه مجلس و ملاحظات 10 گانه شورای عالی امنیت ملی در اجرای برجام داشته باشد و از هرگونه و اهمال در فرآیند اجرا بپرهیزد.

وی در تذکری به رئیس‌جمهور گفت: طبق بیانات مقام معظم رهبری در این برهه از زمان، مساله اقتصادی از همه مسائل کشور فوریت و اولویت بیشتری دارد که دولت باید به آن توجه ویژه داشته باشد.

اصل بر بی‌اعتمادی به طرف مقابل است

محمد علی اسفنانی، سخنگوی کمیسیون حقوقی مجلس نیز در نطق خود تاکید کرد: با وجود تصویب طرح اقدام متناسب و متقابل دولت در اجرای برجام و تایید شورای نگهبان به عنوان اقدام بزرگ و قابل تمجید ولی اصل بر بی‌اعتمادی نسبت به طرف مقابل است.

وی افزود: در چنین شرایطی منویات مقام معظم رهبری همانند گذشته چراغ راهی در این مسیر است و دولت باید توجه کند که راه روشن بیان شده از سوی رهبری تنها راه برون رفت از مخاطرات پیرامون برجام است.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس  همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فاجعه منا گفت: حادثه منا حادثه‌ بی‌نظیر و غم‌بار و عبرت آموز است که با هر نگاه خوش‌بینانه‌ای باز هم فرض بر تقصیر وجود دارد حتی اگر عمدی بودن این اتفاق را محتمل ندانیم، لذا  بی‌احتیاطی و بی‌مبالاتی متوجه دولت عربستان است و سعودی ها طبق مقررات حقوق بین‌الملل باید اقدام به جبران خسارات مادی و معنوی این فاجعه کنند.

دولت مواضع رهبری را آویزه گوش کند

سیدهادی حسینی، نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس نیز خاطرنشان کرد: تقدیر از رهبری انقلاب به خاطر مدیریت بر آنچه در برجام گذشت، از ابتدا تا به امروز و جلب توجه رئیس جمهور به تذکرات ایشان ضروری است

وی خطاب به  حسن روحانی گفت: جناب رئیس جمهور! ما شما را همواره در کنار رهبری عزیز دیده ایم، مراقب باشید عاقبت به خیر شوید چرا که روسای دولت های گذشته درس عبرت خوبی برای ما هستند از این رو،انتطار ما این است که مواضع رهبری آویزه گوش دولت باشد و ما با فرض بر اینکه همه چیز تحت فرمان رهبری است، از دولت حمایت کرده و خواهیم کرد.

27220

کد N1005904

وبگردی