آفتاب
رییس‌ جمهوری در دیدار سفیر جدید اسپانیا در تهران:

ایران و اسپانیا برای گسترش همکاریهای دوجانبه مصمم هستند

ایران و اسپانیا برای گسترش همکاریهای دوجانبه مصمم هستند

رییس‌ جمهوری با بیان اینکه ایران و اسپانیا برای گسترش همکاریهای دوجانبه مصمم هستند، تصریح کرد: تهران و مادرید، علاوه بر عرصه اقتصادی، ظرفیت‌های خوبی برای توسعه همکاریها در زمینه‌های فرهنگی،‌ علمی، تحقیقاتی و گردشگری دارند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز سه‌شنبه هنگام دریافت استوارنامه «ادواردو لوپز بوسکتس» سفیر جدید اسپانیا در تهران ، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌ها، تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران تا پایان 2015 رفع خواهند شد و هم اکنون بسیاری از شرکت‌های اروپایی و آسیایی سرگرم تقویت حضور خود و مشارکت در طرح های اقتصادی ایران هستند و فعالان اقتصادی اسپانیا نیز باید تلاش کنند از رقبا عقب نمانند.

رییس‌ جمهوری تصریح کرد: اسپانیا جایگاه خوبی در اذهان عمومی مردم ایران دارد و مانعی در گسترش روابط دوجانبه وجود ندارد.

روحانی با اشاره به عضویت موقت اسپانیا در شورای امنیت سازمان ملل متحد، خاطرنشان کرد: معتقدیم مادرید می‌تواند در حل و فصل مسایل منطقه از جمله تروریسم، در شورای امنیت نقش مفید و مثبتی ایفا کند.

"ادواردو لوپز بوسکتس" سفیر جدید اسپانیا نیز در این دیدار پس از تسلیم استوارنامه خود و با ابلاغ پیام تسلیت پادشاه، نخست وزیر و ملت اسپانیا برای جانباختگان ایرانی حادثه منا، به رییس‌ جمهوری و ملت ایران گفت: اسپانیا مصمم است همکاریهای خود را با جمهوری اسلامی ایران در همه عرصه های مورد علاقه گسترش دهد.

سفیر جدید اسپانیا در تهران با اشاره به چندین سفر هیأت‌های اقتصادی کشورش به تهران برای گسترش همکاری‌ها و تعاملات اقتصادی، اظهار داشت: در دوره مسوولیتم در تهران تمام تلاش خود را برای گسترش همکاریهای همه جانبه تهران – مادرید بویژه در عرصه های فرهنگی و اقتصادی بکار می گیرم.

بوسکتس با اشاره به برگزاری سمینار مشترک بررسی تاریخ روابط ایران و اسپانیا و زمینه‌های حضور و مشارکت فعالان اقتصادی و فرهنگی دو کشور که ماه آینده در این کشور برگزار می‌شود، تصریح کرد: اسپانیا تجربیات فراوانی در مقوله بحران آب و مدیریت مصرف آن دارد که آماده ایم این تجربیات را در اختیار ایران بگذاریم.

انتهای پیام

کد N1005827

وبگردی