آفتاب

پیشروی گسترده ارتش سوریه در حومه حلب، غوطه شرقی و لاذقیه

پیشروی گسترده ارتش سوریه در حومه حلب، غوطه شرقی و لاذقیه

سخنگوی ارتش سوریه از کنترل کامل بر 50 روستا و مزرعه در حومه جنوبی حلب و تعدادی مناطق در حومه لاذقیه و افزایش دامنه کنترل ارتش بر مزارع نوله و حرستا در غوطه شرقی در حومه دمشق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه سانا، سخنگوی ارتش سوریه در بیانیه‌ای عنوان داشت: یگان‌هایی از ارتش و نیروهای مسلح به عملیات خود در حرستا و مزارع نوله در غوطه شرقی در حومه دمشق ادامه دادند و دامنه کنترل خود بر این منطقه را پس از هلاکت تعدادی از تروریست‌ها بیشتر کردند.

این منبع عنوان داشت که یگانی از ارتش تمام اعضای یک گروه تروریستی وابسته به "اتحاد اجناد الشام" را در منطقه داریا در غوطه غربی از بین برد و با همکاری با گروه‌های مردمی توانست ضهرة‌الکسارة در حومه شمالی قنیطره را تحت کنترل خود درآورد. این منبع تصریح کرد: یگان‌های نیروهای مسلح سوریه با همکاری نیروهای دفاع مردمی و همچنین به پیشروی خود در حومه شمالی و شمال غربی حمص ادامه می‌دهند و چندین روستا را تحت کنترل خود درآورده‌اند.

در حملات هوایی ارتش سوریه نیز مواضع تروریست‌ها در حومه حماة هدف قرار گرفت. سخنگوی نظامی ارتش سوریه همچنین اعلام کرد که دو منطقه الوضیحی و حدادین در حومه جنوبی حلب امن است و مردم می‌توانند به خانه‌هایشان بازگردند.

در حومه شمالی لاذقیه نیز یگان‌های ارتش به پیشروی‌هایی دست یافته و جنگنده‌های سوری نیز حملات شدیدی را به مواضع تروریست‌ها داشتند.

در همین حال جنگنده‌های روسی با همکاری نیروی هوایی سوریه 285 موضع گروه‌های تروریستی را از روز جمعه در حماة، ادلب، حلب، دیرالزور و دو حومه دمشق و لاذقیه هدف قرار دادند. طبق گفته منابع سوری ظرف 24 ساعت گذشته 59 حمله علیه 94 پایگاه تروریست‌ها صورت گرفت که به منهدم شدن هشت مقر فرماندهی، پنج انبار مهمات و سه کاروان از خودروهای تروریست‌ها و شش توپخانه و 38 پایگاه و اردوگاه آموزشی و 43 محل امن برای تروریست‌ها انجامید.

یک منبع سوری عنوان داشت که حملات هوایی با هدف قطع کردن خطوط امدادرسانی گروه‌ تروریستی در از بین بردن تسلیحات آنها و مهماتشان است.

اطلاعات محرمانه نیز تاکید بر این است که تروریست‌ها اجرای دستورات سرکرده‌های خود را برای رفتن به مناطق عملیات نظامی رد می‌کنند.

از سوی دیگر جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا عنوان داشت که جان کری وزیر امور خارجه این کشور در نشست پیرامون سوریه در پاریس که امروز (سه شنبه) برگزار می‌شود شرکت نمی‌کند.

انتهای پیام

کد N1005780

وبگردی