آفتاب
روحانی در دیدار سفیر جدید مالی:

ایران علاقمند به گسترش روابط خود با کشورهای آفریقایی از جمله مالی است

ایران علاقمند به گسترش روابط خود با کشورهای آفریقایی از جمله مالی است

رییس جمهوری در دیدار سفیر جدید مالی در کشورمان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران علاقمند به گسترش روابط خود با کشورهای آفریقایی از جمله مالی است، گفت: با رفع تحریم‌ها، زمینه مناسبی برای گسترش روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای دوست از جمله کشورهای آفریقایی فراهم خواهد شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز سه‌شنبه در دیدار «بوبکر گورودیال» اظهار داشت: ایران خواهان برقراری ثبات و امنیت کامل در همه کشورها از جمله در مالی است و در این زمینه از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد. همچنین آماده‌ایم تجربیات خود را در زمینه‌های مختلف در اختیار کشورهای دوست همانند مالی قرار دهیم.

روحانی از اظهار همدردی سفیر جدید مالی و دولت و ملت این کشور درباره فاجعه منا تشکر کرده و با تسلیت به ملت و دولت مالی بخاطر جانباختن حاجیان این کشور در این حادثه، تصریح کرد: متأسفانه این فاجعه حاصل بی‌تدبیری سعودی‌ها بود که عکس‌العمل مناسبی نیز پس از وقوع حادثه به دنبال نداشت، لذا شایسته است همه کشورهای اسلامی موضوع را پیگیری کنند تا از عدم تکرار چنین اتفاقات ناگواری در آینده نیز اطمینان یابند.

"بوبکر گورودیال" سفیر جدید مالی نیز در این دیدار با تقدیم استوارنامه خود، با بیان اینکه در مدت کوتاه حضورم در تهران، شاهد توسعه همه جانبه جمهوری اسلامی ایران برپایه دانش بومی بودم، گفت: امیدوارم مالی نیز از توانمندی‌ها و دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف بهره‌مند شود.

سفیر جدید مالی با اشاره به اینکه کشورش در میان کشورهای آفریقایی بیشترین تعداد قربانی و مفقود را در فاجعه منا داشت، اضافه کرد: دولت مالی در تلاش است تا سرنوشت حاجیان مفقود این کشور در فاجعه منا روشن شود.

انتهای پیام

کد N1005687

وبگردی