آفتاب
روحانی در دیدار سفیر جدید مالی در تهران:

تسلیت به مردم مالی/کشورهای اسلامی باید حادثه منا را پیگیری کنند

تسلیت به مردم مالی/کشورهای اسلامی باید حادثه منا را پیگیری کنند

رئیس جمهور فاجعه را حاصل بی‌تدبیری سعودی‌ها دانست و گفت:شایسته است همه کشورهای اسلامی موضوع را پیگیری کنند تا از عدم تکرار چنین اتفاقات ناگواری در آینده نیز اطمینان یابند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام حسن روحانی روز سه‌شنبه در دیدار «بوبکر گورودیال» اظهارداشت: ایران خواهان برقراری ثبات و امنیت کامل در همه کشورها از جمله در مالی است و در این زمینه از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد. همچنین آماده ایم تجربیات خود را در زمینه‌های مختلف در اختیار کشورهای دوست همانند مالی قرار دهیم.

روحانی از اظهار همدردی سفیر جدید مالی و دولت و ملت این کشور درباره فاجعه منا تشکر کرده و با تسلیت به ملت و دولت مالی بخاطر جانباختن حاجیان این کشور در این حادثه، تصریح کرد: متأسفانه این فاجعه حاصل بی‌تدبیری سعودی‌ها بود که عکس‌العمل مناسبی نیز پس از وقوع حادثه به دنبال نداشت، لذا شایسته است همه کشورهای اسلامی موضوع را پیگیری کنند تا از عدم تکرار چنین اتفاقات ناگواری در آینده نیز اطمینان یابند.

"بوبکر گورودیال" سفیر جدید مالی نیز در این دیدار با تقدیم استوارنامه خود ، با بیان اینکه در مدت کوتاه حضورم در تهران، شاهد توسعه همه جانبه جمهوری اسلامی ایران برپایه دانش بومی بودم، گفت: امیدوارم مالی نیز از توانمندی‌ها و دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف بهره‌مند شود.

سفیر جدید مالی با اشاره به اینکه کشورش در میان کشورهای آفریقایی بیشترین تعداد قربانی و مفقود را در فاجعه منا داشت، اضافه کرد: دولت مالی در تلاش است تا سرنوشت حاجیان مفقود این کشور در فاجعه منا روشن شود.

کد N1005686

وبگردی