آفتاب

دیده‌بان حقوق بشر: مالزی در حال تبدیل شدن به یک حکومت پلیسی است

دیده‌بان حقوق بشر: مالزی در حال تبدیل شدن به یک حکومت پلیسی است

براساس گزارش دیده‌بان حقوق بشر، دولت نجیب رزاق از تحقیقات و طیفی از اتهامات برای تحت فشار قرار دادن سیاستمدان اپوزیسیون مالزی، گروه‌های جامعه مدنی و رسانه‌ها استفاده می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دیده‌بان حقوق بشر امروز (سه شنبه) گزارش داد، دولت مالزی به صورت روز افزونی به "حکومت پلیسی" تبدیل می‌شود و دولت از قوانین سرکوبگر برای ساکت کردن منتقدان از جمله کسانی که خواستار پاسخگویی نجیب رزاق، نخست‌وزیر مالزی به اتهامات فساد هستند، استفاده می کند.

به گفته این گروه مستقر در آمریکا، به‌رغم وعده های دولت دیرپای مالزی برای خاتمه سوءرفتارها، نخست‌وزیر مالزی پس از نمایش ضعیف در انتخابات سال 2013 سرکوب را شدت بخشید.

برد آدامز، مدیر بخشی آسیایی دیده بان حقوق بشر گفت: مالزی در حال شبیه شدن به حکومت پلیسی است. افرادی که در انتقاد باز و صادقانه دست دارند نهایتا متهم می شوند. افراد متهم شده عمدتا کسانی هستند که شرکت دولتی توسعه مالزی برهاد 1 (1MDB) و نجیب رزاق را به فساد متهم می کنند.

در این گزارش با عنوان "ایجاد فرهنگ ترس" آمده است: دولت نجیب رزاق از تحقیقات و طیفی از اتهامات برای تحت فشار قرار دادن سیاستمدان اپوزیسیون مالزی، گروه‌های جامعه مدنی و رسانه ها استفاده می کند. قطعا رسوای ام دی بی 1 باعث شده تا دولت احساس عدم امنیت کند و منتقدان را تحت فشار قرار دهد. آنها تلاش دارند تا منتقدان را از تمام جهات سرکوب کنند.

نخست‌وزیر مالزی اتهامات فساد را "توطئه سیاسی" می‌داند و هیچ توضیحی نمی دهد. رسانه های مالزی برای توقف گزارش درباره رسوایی تحت فشار قرار گرفته اند. نجیب رزاق در دفاع از اقدامات دولتش گفت که مالزی از آزادی های چشمگیری برخوردار است اما آزادی باید محدودیت‌هایی داشته باشد.

انتهای پیام

کد N1005661

وبگردی