آفتاب

ممنوعیت استفاده از آرم الله و تصویر امام‌ و رهبری در پوسترهای انتخاباتی رد شد

ممنوعیت استفاده از آرم الله و تصویر امام‌ و رهبری در پوسترهای انتخاباتی رد شد

نمایندگان مردم در خانه ملت با ممنوعیت استفاده از نام و آرم الله و تصویر رهبر کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری در پوسترها و بروشورهای تبلیغاتی، مخالفت کردند.

به گزارش خبرآنلاین، نمایندگان در نشست علنی امروز  مجلس در جریان بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی با تصویب ماده 15 این طرح با حذف یکی از بندهای این ماده که به ممنوعیت استفاده از نام و آرم الله و تصویر بنیانگذار کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری در پوسترها و بروشورهای تبلیغاتی اشاره داشت، موافقت کردند.

مهرداد بذرپاش، نماینده تهران به عنوان پیشنهاد دهنده حذف این بند گفت: از این بند اینگونه برداشت می‌شود که کاندیداها از عکس رهبری و امام (ره) قصد سوءاستفاده دارند.

وی تاکید کرد: شاید توجیه این باشد که بعد از انتخابات، این عکس‌ها زیر دست و پا می‌افتند که باید برای آن نیز راهکاری در نظر گرفته شود تا با این مشکل روبرو نشویم؛‌ اما نمی‌توان از ترویج فضایل اخلاقی دست برداشت؛ یا اینکه به واسطه آنکه نام الله در پرچم ایران درج شده از این پرچم برای تبلیغات استفاده نکرد.

 بعد از این اظهارات نمایندگان با 112 رأی موافق، 36 رأی مخالف و 9 رأی ممتنع از مجموع 199 نماینده حاضر در جلسه با حذف این بند موافقت کردند.

27220

کد N1005651

وبگردی