آفتاب

حبس ابد در انتظار گولن و حامیانش

حبس ابد در انتظار گولن و حامیانش

ایسنا نوشت: خبرگزاری دولتی آناتولی ترکیه اعلام کرد در جریان انجام تحقیقات درباره یک گروه "تروریستی" موسوم به "توحید سلام"، علیه 122 مظنون از جمله فتح‌الله گولن، روحانی مخالف و در تبعید دولت ترکیه، اعلام جرم شده است.

به نوشته روزنامه حریت، عرفان فیدان، معاون دادستان عمومی استانبول علیه 122 مظنون در جریان این تحقیقات اعلام جرم صادر کرده و این کیفردادخواست‌ها را به دادگاه چهاردهم جرایم جدی استانبول ارسال کرده است. این دادگاه باید ظرف 15 روز درباره برگزاری محاکمه علیه این افراد که فتح‌الله گولن، روحانی در تبعید و مخالف دولت آنکارا نیز جزو آنها است، تصمیم گیری کند.

در کنار گولن می‌توان به یک خبرنگار و یک رییس پلیس سابق اشاره کرد که در صورت اثبات اتهاماتشان به 5 / 67 سال حبس محکوم می‌شوند. مابقی 119 مظنون دیگر نیز در صورت اثبات گناهکار بودنشان با چنین محکومیت‌هایی روبرو خواهند بود.

اعلام جرم علیه گولن که از دهه 90 میلادی در آمریکا و در تبعیدی خودخواسته به سر می‌برد و همچنین خبرنگار متهم به صورت غیابی صورت گرفته است.

در مجموع 968 تن شامل رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه، احمد داووداوغلو، نخست وزیر و حاکان فیدان، رییس آژانس اطلاعات ملی ترکیه درکنار تعدادی از وزرا و خبرنگاران در فهرست شاکیان از این افراد هستند.

52261

کد N1005640

وبگردی