آفتاب

دستغیب: گسترش دیپلماسی پارلمانی از نتایج عضویت ایران در کمیته اجرایی اتحادیه بین‌المجالس جهانی است

دستغیب: گسترش دیپلماسی پارلمانی از نتایج عضویت ایران در کمیته اجرایی اتحادیه بین‌المجالس جهانی است

عضو هیئت رئیسه مجلس از عضویت ایران در کمیته اجرایی بین‌المجالس جهانی پس از 50 سال خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین، سید احمدرضا دستغیب، امروز در جمع خبرنگاران پارلمانی با اشاره به عضویت جمهوری اسلامی ایران در کمیته اجرایی اتحادیه بین‌المجالس جهانی پس از 50 سال، گفت: دکتر کاظم جلالی، رئیس مرکز پژوهش های مجلس در (آی پی یو) به عنوان عضو کمیته اجرایی بین‌المجالس انتخاب شد.

وی بررسی درخواست عضویت کشورها در بین‌المجالس، تعیین تاریخ تشکیل اجلاس‌ها، پیشنهاد برنامه و بودجه سالانه اتحادیه و کنترل و نظارت بر دبیرخانه را به عنوان بخشی از وظایف کمیته اجرایی اتحادیه مذکور عنوان کرد و گفت: نماینده ایران تا اکتبر سال 2019 عضو کمیته اجرایی باقی خواهد ماند.

وی همچنین از افزایش ارتباطات و گسترش دیپلماسی پارلمانی به عنوان نتیجه تلاش‌های کشورمان برای عضویت در کمیته اجرایی اتحادیه بین‌المجالس جهانی یاد کرد و گفت: در اجلاس 133 موضوع عضویت جمهوری اسلامی ایران طرح شد و نیز در نیویورک نیز یکی از مباحث مهم رئیس مجلس عضویت ایران در این کمیته بود.

دستغیب خاطرنشان کرد: در اجلاس 133 بین‌المجالس موضوع مهاجرت در جهان متلاطم امروز، تهدیدات عصر دیجیتال، تغییرات آب و هوایی و تروریسم و تخریب مواریث بشریت را از جمله محورهای بحث در اجلاس 133 خواند.

دستغیب به حضور 35 رئیس و 50 نایب رئیس مجلس از 134 مجلس جهان در این اجلاس اشاره کرد و گفت: در جریان اجلاس مذکور نشست گروه بین‌المجالس اسلامی، مجمع جهانی آسیایی، نشست نمایندگان زن عضو گروه بین‌المجالس، جلسه کمیته سازمان ملل با بین‌المجالس و دبیران کل مجالس برگزار شد که در تمامی آنها نمایندگان جمهوری اسلامی ایران نیز شرکت کردند.

وی اشاره به موضوع مهاجرت و آوارگی ناشی از تروریسم را در قطعنامه پایانی بین‌المجالس اتحادیه یادآور شد و تصریح کرد: فرصت به وجود آمده می‌تواند فضای جدیدی برای گسترش تعاملات فراهم کند چرا که ما وارد فاز جدیدی از همکاری‌ها شده‌ایم.

27220

کد N1005609

وبگردی