آفتاب
رییس جمهوری هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید هلند در تهران

بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مشترک برای توسعه همکاری‌های ایران و هلند ضروری است

بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مشترک برای توسعه همکاری‌های ایران و هلند ضروری است

رییس‌ جمهوری، بر بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در ایران و هلند برای توسعه همکاری‌ها و روابط دو کشور در راستای منافع مشترک تأکید کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز سه‌شنبه در دیدار خانم "سوزانا ترستال" سفیر جدید هلند در کشورمان روابط ایران و هلند را دیرپا و مثبت ارزیابی کرد و گفت: هلند دارای جایگاه مناسبی از لحاظ صنعتی، تجاری و انرژی بوده و همچنین مرکز بزرگ حقوقی جهان بشمار می‌رود و امیدواریم در شرایط فعلی شاهد تحرک و تحولی مثبت در روابط تهران – آمستردام باشیم.

رییس‌ جمهوری با بیان اینکه ایران و هلند دارای ظرفیت‌ها و جذابیت‌های گوناگونی هستند که می‌توانیم از آنها و نیز تجارب یکدیگر در بخش‌های مختلف در جهت توسعه روابط و کسب منافع مشترک استفاده کنیم، خاطر نشان کرد: فضای جدید پس از توافق هسته‌ای، بستر و زمینه مناسبی را برای توسعه مناسبات دو کشور بویژه در عرصه اقتصادی و تجاری فراهم آورده است.

خانم سوزانا ترستال سفیر جدید هلند نیز در این دیدار با تقدیم استوارنامه خود به رییس‌ جمهوری کشورمان و تبریک موفقیت ایران در برجام، دستیابی به این توافق را موجب حرکت شتابان و روبه جلو در روابط دیرپای ایران و هلند دانست و گفت: روابط دو کشور بسیار فراتر از مناسبات تجاری و اقتصادی است و ما به دنبال توسعه مناسبات همه جانبه بویژه در بخش‌های فرهنگی، علمی و محیط زیست با ایران هستیم.

سفیر جدید هلند همچنین با تأکید بر نقش مهم و تأثیرگذار جمهوری اسلامی ایران در منطقه، خواستار توسعه همکاری‌های حقوقی با کشورمان در سطوح مختلف آکادمیک شد.

انتهای پیام

کد N1005577

وبگردی