آفتاب
روحانی در دیدار سفیر جدید هندوستان در تهران:

روابط عمیق و گسترده تر تهران – دهلی نو ضروری است

روابط عمیق و گسترده تر تهران – دهلی نو ضروری است

رییس‌ جمهوری هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید هندوستان در تهران، تصریح کرد: شرایط منطقه‌ای و پیوند جغرافیایی دو کشور، روابط عمیق و گسترده تر تهران – دهلی نو را ضروری تر ساخته است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز سه‌شنبه در دیدار «سائوراب کومار»، با بیان اینکه هندوستان به عنوان کشور بزرگ آسیایی، دوست مهمی برای جمهوری اسلامی ایران تلقی می‌شود و روابط دو کشور کهن و تاریخی است، گفت: همسایگی ما در منطقه و اتصال جغرافیایی در اقیانوس و مسایل استراتژیک منطقه باعث می‌شود تا ایران و هند روابط عمیقتری با یکدیگر داشته باشند.

رییس‌ جمهوری با بیان اینکه ایران و هندوستان می‌توانند در تمامی زمینه‌های مورد علاقه از جمله اقتصادی، سیاسی و فرهنگی روابط خود را بیش از پیش تقویت کنند، اظهارداشت: بندر چابهار در ایران که به عنوان بندر مهم ترانزیتی، هندوستان را به افغانستان و کشورهای آسیای میانه متصل می‌کند، می تواند در راستای توسعه همکاری‌های همه جانبه دو کشور مورد استفاده قرار گیرد.

روحانی با بیان اینکه تهران و دهلی نو می‌توانند در زمینه‌های مختلف از جمله توسعه بنادر و راه‌آهن، ایجاد صنایع مختلف، انرژی و سایر بخش‌های اقتصادی و تجاری همکاری‌های گسترده‌ای با یکدیگر داشته باشند، اظهار داشت: امیدواریم در شرایط فعلی بتوانیم با تلاش و همکاری بیشتر، زمینه‌های مناسبی را برای توسعه و پیشرفت روابط دو کشور ایجاد کنیم.

"سائوراب کومار" سفیر جدید هندوستان نیز در این دیدار ضمن تقدیم استوارنامه خود به رییس‌ جمهوری با بیان اینکه "دوستی و پیوندهای تاریخی ایران و هندوستان می‌تواند پایه‌ای برای توسعه روابط دو کشور باشد"، گفت: هند آمادگی دارد تا در تمامی زمینه‌ها از جمله مسایل سیاسی، اقتصادی، موضوعات استراتژیک مقابله با تروریسم با ایران رایزنی و مشارکت کند.

سفیر جدید هندوستان در تهران ، چابهار را به عنوان نقطه اتصال کشورش با افغانستان و کشورهای آسیای میانه حائز اهمیت توصیف کرد و خواستار توسعه همکاری‌ها در این منطقه و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی هند در منطقه آزاد چابهار شد.

وی همچنین بر ایجاد تسهیلات مناسب برای توسعه روابط مردم دو کشور تأکید کرد.

انتهای پیام

کد N1005557

وبگردی