آفتاب

هزینه مداخله روسیه در سوریه چقدر است؟

هزینه مداخله روسیه در سوریه چقدر است؟

تقریبا یک ماه از آغاز حملات روسیه در سوریه می‌گذرد و هزینه‌های این اقدام رو به افزایش است.

تقریبا یک ماه از آغاز حملات روسیه در سوریه می‌گذرد و هزینه‌های این اقدام رو به افزایش است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، بن مورس، تحلیلگر مرکز مطالعاتی مسایل دفاعی و امنیتی دراین باره در گفت‌وگو با روزنامه فایننشال تایمز گفت: ما معتقدیم هزینه اقداماتی که در حال حاضر آنها به راه انداخته‌اند، بین 2.3 میلیون تا چهار میلیون دلار در روز است.

این مقدار هزینه در مقایسه با هزینه روزانه تخمین زده شده برای حملات هوایی آمریکا در عراق و سوریه که 10 میلیون دلار در روز است، بسیار کم است اما با این حال این رقم نشان می‌دهد که مسکو برای حملات هوایی خود در سوریه هزینه بسیاری می‌کند.

در همین راستا، باید به این مساله نیز توجه کرد که قیمت پایین نفت و تحریم‌های اعمالی از سوی غرب به اقتصاد روسیه ضربه زده است. با توجه به اینکه هزینه وزارت دفاع روسیه محرمانه در نظر گرفته می‌شود، مشخص نیست که این مساله به چه میزان بر مداخله نظامی تاثیر گذاشته است.

در صورتیکه ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه تصمیم بگیرد که سربازان، خودروهای زرهی و جنگنده‌های بیشتری به خاورمیانه اعزام کند و یا تصمیم خود را تغییر داده و همانگونه که در گذشته پیشنهاد شده بود، تصمیم بگیرد که مداخله از راه زمینی نیز داشته باشد، این هزینه می‌تواند به سرعت بالاتر هم برود.

انتهای پیام

کد N1005552

وبگردی