آفتاب

رئیس‌جمهور اندونزی سفر خود به آمریکا را کوتاه کرد

رئیس‌جمهور اندونزی سفر خود به آمریکا را کوتاه کرد

رئیس‌جمهور اندونزی به دلیل بحران دود غلیظ در کشورش ناشی از چند هفته آتش‌سوزی در مناطق جنگلی این کشور قصد دارد یک روز زودتر، از سفر رسمی خود به آمریکا بازگردد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، چندین هفته است که آتش‌سوزی در مناطق جنگلی جزایر سوماترا و بورنئو که مقام‌های اندونزی تلاش سختی برای مهار آن دارند، برای این کشور و دیگر مناطق جنوب شرق آسیا مشکل‌ساز شده است.

پرامونو آنونگ، دبیر کابینه دولت اندونزی اظهار کرد: جوکو ویدودو، رئیس‌جمهوری اندونزی یک روز زودتر از سفر خود به آمریکا بازگشته و به ساحل غربی آمریکا نخواهد رفت.

ویدودو که روز یکشنبه وارد واشنگتن شد، گفت، نشست‌هایی که قرار بود روز چهارشنبه با مقام‌های شرکت‌های گوگل و اپل در «سیلیکون ولی» کالیفرنیای آمریکا برگزار شود، بدون حضور وی برگزار خواهد شد.

وی گفت که از چند تن از وزرای دولت خود تقاضا کرده تا در این نشست‌ها با مدیران این شرکت‌ها در ساحل غربی آمریکا حضور داشته باشند. هدف از این نشست‌ها جذب صدها میلیون دلار سرمایه به بخش تکنولوژی اندونزی اعلام شده است.

ویدودو اعلام کرده که در بازگشت به اندونزی مستقیماً به مناطق بحران‌زده ناشی از دود آتش‌سوزی خواهد رفت.

ویدودو روز دوشنبه با باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا دیدار کرد و این دو نفر درباره مساله تغییرات آب و هوایی در آستانه برگزاری اجلاس آب و هوای سازمان ملل در پاریس در ماه دسامبر گفت‌وگو کردند.

رئیس‌جمهور اندونزی پس از دیدار روز دوشنبه خود با اوباما گفت که کشورش به پیمان تجارتی مشهور به پیمان شراکت ترانس‌پاسیفیک خواهد پیوست.

ویدودو در دفتر رئیس‌جمهور آمریکا گفت: اندونزی به پیمان شراکت ترانس‌پاسیفیک می‌پیوندد.

وی به جزئیات بیشتری در این زمینه اشاره نکرد، اما گفت: اقتصاد اندونزی اقتصادی باز است.

اوباما نیز گفت: ویدودو در حال رهبری اندونزی در مسیری درست است. ما می‌خواهیم با شما شریک باشیم.

انتهای پیام

کد N1005452

وبگردی