آفتاب

سفر 2 وزیر الجزایری به پاریس / فرانسه مجددا از الجزایر عذرخواهی کرد

سفر 2 وزیر الجزایری به پاریس / فرانسه مجددا از الجزایر عذرخواهی کرد

وزیر خارجه فرانسه ضمن عذرخواهی مجدد از دولت الجزایر به دلیل مشکل دیپلماتیکی که اخیرا برای وزیر ارتباطات الجزایر رخ داده بود،‌ از افزایش همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه در این پیام اعلام کرد: پاریس به دلیل این اتفاق تاسف‌بار از دولت الجزایر عذرخواهی می‌کند.

لوران فابیوس و رمطان لعامره، وزیر خارجه الجزایر پس از نشست کمیته مشترک اقتصادی، هشت توافقنامه در زمینه همکاری‌های اقتصادی امضا کردند.

لعامره در این دیدار تاکید کرد: دو طرف باید تلاش کنند اینگونه حوادث از این به بعد نه در مورد دیپلمات‌ها و نه وزرا و نه حتی شهروندان دو کشور تکرار نشود.

فابیوس نیز ضمن ابراز خرسندی از همکاری‌های اقتصادی، بدون اشاره به آمار و ارقام دقیق این توافقنامه‌ها، گفت: بزرگترین توافقنامه امضا شده در سطح یک میلیارد یورو است.

طبق این توافقنامه‌ها قرار شد کارگران دو کشور از فرصت‌های شغلی در هر دو پایتخت برخوردار شوند. همچنین با حضور مانوئل ماکرو، وزیر اقتصاد فرانسه و عبدالسلام بوشوارب، وزیر صنعت الجزایر در زمینه صنعت، انرژی و حمل و نقل با یکدیگر همکاری داشته باشند.

در همین راستا، بوشوارب از جهشی در روابط اقتصادی و تجاری دو کشور و نیز همکاری‌های صنعتی خبر داد.

فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه روز دوشنبه میزبان وزیر خارجه و صنعت الجزایر بود.

قرار است در چارچوب نشست کمیته عالی مشترک دو کشور در اوایل سال 2016 روسای جمهور دو کشور در الجزایر با یکدیگر دیدار کنند.

انتهای پیام

کد N1005397

وبگردی