آفتاب

ویکی لیکس اسناد بیشتری از ایمیل شخصی رئیس سیا منتشر کرد

ویکی لیکس اسناد بیشتری از ایمیل شخصی رئیس سیا منتشر کرد

سایت افشاگر ویکی‌لیکس دو سند دیگر از حساب شخصی ایمیل رئیس سازمان سیا را منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، انتشار این اسناد شامل اطلاعاتی درباره یک عامل ویژه به نام "دونووان جی. لایتون" است که برای تیم خاورمیانه اف‌.بی‌.آی در سال 2008 کار می‌کرد. سند دیگر مربوط به یک لیست تماس است که ویکی‌لیکس به آن برچسب "هم‌اکنون یک گروه ناشناس" زده است.

هنوز مشخص نیست که چرا بیوگرافی لایتون در ایمیل شخصی جان برنان، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) بوده است. لیست تماس مذکور نیز به تاریخ سال 2008 شامل اسامی کامل، آدرس، شماره تلفن، تاریخ تولد، شماره بیمه و اطلاعات کارمندی 22 تن است. برنان در سال 2008 یک شرکت خصوصی اطلاعات و تحلیل داشت. وی در کمپین ریاست جمهوری باراک اوباما از حامیان وی بود و این شرکت از مشاوران امنیتی اوباما محسوب می‌شد.

پس از پیروزی اوباما، جان برنان به عنوان معاون وی در امور امنیت داخلی و مبارزه با تروریسم منصوب و در مارس 2013 به عنوان رئیس سیا انتخاب شد. این سومین بسته اطلاعاتی مربوط به ایمیل شخصی برنان است که از سوی سایت افشاگر ویکی‌لیکس منتشر می‌شود. ایمیل های قبلی شامل آدرس بستگان برنان و شماره پاسپورت وی بود. اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌.بی‌.آی) و سرویس مخفی در حال تحقیق درباره این هک هستند.

انتهای پیام

کد N1005331

وبگردی