آفتاب

خشم محافل سعودی از اظهارات وزیر مصری

خشم محافل سعودی از اظهارات وزیر مصری

تسنیم نوشت: اظهارات رئیس شورای مدیریت روزنامه دولتی «الاهرام» مبنی بر توصیف عملیات ائتلاف عربی در یمن تحت عنوان « تجاوز سعودی» موجب خشم محافل مختلف سعودی شد.


به گزارش روزنامه المصریون، اظهارات احمد السید النجار رئیس شورای مدیریت روزنامه دولتی «الاهرام» مصر در مورد عملیات ائتلاف عربی در یمن موجب خشم محافل مختلف سعودی شد زیرا وی این عملیات را « تجاوز سعودی» به یمن توصیف کرد.

حضور مصر در حمله به یک ملت عرب محال است

النجار که در برنامه «حصة خاصة» (سهم ویژه) شبکه الوطن الجزائر سخن می گفت، تصریح کرد: مصر در « تجاوز عربستان به ملت یمن» شرکت نمی کند و ممکن نیست در حمله به هیچ ملت عربی شرکت کند.

وی یادآور شد که نقش مصر در این خصوص مبتنی بر تامین امنیت باب المندب به عنوان ورودی کانال سوئز است.

این اظهارات موجب شد « «خالد آل سعود» یکی از امیران سرشناس سعودی در واکنش به آنچه آن را توهین احمد النجار به عربستان برشمرد، ممنوعیت ورود روزنامه الاهرام به عربستان را خواستار شود.

وی در صحفه خود در توئیتر نوشت: ممنوعیت ورود الاهرام به عربستان کمترین واکنش وزارت اطلاع رسانی به توهین و بی احترامی النجار و روزنامه الاهرام به عربستان است.

این امیر سعودی پیش از این تاکید کرده بود که رسانه های مصری سیاست بی احترامی به عربستان و رهبران آن را در پیش گرفته اند و عربستان قادر است به این حمله و بی احترامی پاسخ کوبنده ای بدهد اما برای دوستی جایگاه قائل است.

52261

کد N1005312

وبگردی