آفتاب

ویکی‌لیکس دو ایمیل دیگر هک شده رئیس سیا را منتشر کرد

ویکی‌لیکس دو ایمیل دیگر هک شده رئیس سیا را منتشر کرد

تسنیم نوشت: ویکی‌لیکس روز گذشته (سه‌شنبه) دو سند دیگر از ایمیل شخصی جان برنان، رئیس سازمان جاسوسی آمریکا، را منتشر کرد.

 اسناد منتشر شده شامل اطلاعات درباره دونوان جی. لایتون، مأمور ویژه‌ای که با تیم خاورمیانه اف‌بی‌آی در سال 2008 همکاری کرد، است. سند دیگر نیز لیستی از مشخصات افراد است که توسط ویکی‌لیکس برچسب "گروهی که هنوز شناخته نشده" خورده است.

مشخص نیست که چرا اطلاعات زندگی لایتون به ایمیل شخصی برنان فرستاده شده است.

لیست افراد که متعلق به سال 2008 است شامل نام کامل، آدرس، شماره تلفن، تاریخ تولد، شماره تأمین اجتماعی و وضعیت شغلی 22 نفر می‌شود.

برنان در سال 2008 یک شرکت اطلاعاتی و تحلیلی خصوصی به نام "آنالیسیس کورپ" را هدایت می‌کرد. برنان به ستاد تبلیغاتی اوباما که از مشورت‌های امنیتی شرکت وی بهره می‌برد، کمک‌های مالی انجام داده بود.

فهرست مشخصات افراد شاید لیستی برای تهیه اعضای تیم انتقالی ریاست‌جمهوری بود که از جانب برنان و به عنوان بخشی از قرارداد شرکتش با ستاد تبلیغاتی اوباما انجام می‌گرفت.

پس از پیروزی اوباما در انتخابات ریاست‌جمهوری، برنان به عنوان دستیار رئیس جمهور در امنیت داخلی و ضدتروریسم منصوب شد. وی در مارس 2013 ریاست سیا را بر عهده گرفت.

این افشاگری سومین باری است که ویکی‌لیکس اطلاعات بدست آمده از  حساب کاربری AOL برنان را منتشر می‌کند. در موارد پیشین، آدرس خویشاوندان برنان و همچنین شماره گذرنامه وی منتشر شده بودند.

52261

کد N1005269

وبگردی