آفتاب

جنگ علیه داعش محور مذاکرات وزیر دفاع آلمان با مقامات ارشد عراق

جنگ علیه داعش محور مذاکرات وزیر دفاع آلمان با مقامات ارشد عراق

وزیر دفاع آلمان که از روز دوشنبه سفر خود به عراق را آغاز کرده است، عصر دیروز وارد اربیل شد. وزیر دفاع آلمان دیدارهایی با همتای عراقی خود و همچنین نخست‌وزیر، رئیس پارلمان و رئیس‌جمهوری عراق داشته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه سومریه‌نیوز عراق، "اورسلا فون‌ درلاین"، وزیر دفاع آلمان در پایان نشست‌های خود در بغداد عصر دوشنبه وارد اربیل شد. وی قرار است با مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق دیدار کند.

وزیر دفاع آلمان همچنین در دیدار با فواد معصوم، رئیس‌جمهوری عراق به بررسی جنگ علیه داعش و نقش عراق در این زمینه پرداخت. فواد معصوم از آلمان خواست نقش بیشتری در توسعه صنعت عراق ایفا کند و یادآور شد که عراقی‌ها مصمم هستند با کمک جامعه جهانی داعش را نابود کنند. رئیس‌جمهوری عراق تاکید کرد که کشورش با کمک کشورهای همجوار از طریق هماهنگی نظامی و اطلاعاتی وارد عمل شده و در تلاش برای خشکاندن منابع مالی تروریست‌ها با هدف برهم زدن طرح و نقشه‌های آنهاست.

درلاین نیز تاکید کرد: عراق به نیابت از جهان با تروریسم می‌جنگد و این مساله‌ای است که حمایت جدی از عراق را می‌طلبد.

وزیر دفاع آلمان گفت: نابودی داعش یک اصل اولیه است و باید تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای تحقق این هدف دوچندان شود و ما از عراق در تمامی زمینه‌ها حمایت می‌کنیم.

همچنین حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق در دیدار با وزیر دفاع آلمان تاکید کرد که باید از عراق در زمینه آموزش و تجهیزات نظامی حمایت کرد.

در بیانیه دفتر نخست‌وزیر عراق آمده است که دو طرف به بررسی تحکیم روابط دو جانبه در زمینه‌های نظامی، امنیتی، اطلاعاتی و جنگ با گروه‌های تروریستی پرداختند.

همچنین سلیم جبوری رئیس پارلمان عراق در دیدار با وزیر دفاع آلمان بر حمایت آلمان از کشورش تاکید کرده و گفت این حمایت عراق را در جنگ علیه داعش پیش می‌برد.

درلاین نیز گفت: آلمان به حمایت خود از آوارگان ادامه خواهد داد و نقش جامعه جهانی در این زمینه مهم است.

الجبوری نیز بر اهمیت نقش جامعه جهانی در جنگ علیه تروریسم که همزمان با پیروزی‌های نیروهای امنیتی عراق و نیروهای داوطلب مردمی در کشورش شده، تاکید کرد و گفت: مشارکت کشوری‌های دوستی مانند آلمان نقش بسزایی در موفقیت عراق در جنگ علیه داعش دارند.

وزیر دفاع آلمان در دیدار با خالد العبیدی، وزیر دفاع عراق نیز به بررسی کمک‌های نظامی آلمان از نیروهای نظامی عراق پرداخت و این مساله را در پیشبرد اهداف عراق در جنگ علیه ترور حائز اهمیت دانست.

وزیر دفاع آلمان

انتهای پیام

کد N1005236

وبگردی