آفتاب

وقوع 2 انفجار در البیضاء و صنعاء/ناکامی مزدوران هادی در حمله به کاخ‌ریاست‌جمهوری در تعز

وقوع 2 انفجار در البیضاء و صنعاء/ناکامی مزدوران هادی در حمله به کاخ‌ریاست‌جمهوری در تعز

همزمان با ادامه حملات جنگنده‌های ائتلاف متجاوز عربی به تاسیسات و مراکز دولتی در یمن، منابع امنیتی یمنی از وقوع دو انفجار در شهر البیضاء و صنعاء خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری المیادین، منابع امنیتی یمنی اعلام کردند که بمبی در نزدیکی هتل "الریاض" در شهر البیضاء منفجر شد که صدمات جانی به دنبال نداشته است.

به گفته منابع، بمب دیگری مقابل مسجد "المشهد" در شرق صنعاء منفجر شد که به زخمی شدن پنج تن انجامید.

همچنین در حملات جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی به مدرسه "مقریش" در صنعاء دو تن شهید و 12 تن دیگر زخمی شدند.

ائتلاف متجاوز سعودی که از مدت‌ها پیش حملات خود علیه یمن را آغاز کرده مردم بیگناه این کشور را به خاک و خون کشیده است.

از سوی دیگر، منابع امنیتی و نظامی در شهر عدن به روزنامه الشرق الاوسط گفتند که نیروهای سودانی که به عدن رسیده بودند در عملیات نظامی ائتلاف در خارج از این شهر شرکت می‌کنند.

این منابع به احتمال مشارکت این نیروها در تعز اشاره کردند.

سودان از آغاز حملات ائتلاف متجاوز عربی آمادگی خود را برای شرکت در این ائتلاف اعلام کرده بود و اخیرا نیروهایی را برای شرکت در عملیات به عدن فرستاد.

در تعز نیز بیش از 12 تن در درگیری‌های شدید میان ارتش و کمیته‌های مردمی یمن علیه نیروهای منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن در دروازه جنوبی شهر کشته شدند.

وزارت دفاع یمن نیز اعلام کرد که 38 نیروی هادی کشته شده‌اند و طرح‌شان برای حمله به پادگان نظامی و کاخ ریاست ‌جمهوری یمن در تعز به شکست انجامید.

در همین راستا تعدادی از فعالان سیاسی و مسئولان نهادهای مدنی در یمن مقابل مقر سازمان ملل در صنعاء تجمع و تجاوز عربستان به یمن را محکوم کردند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات از سازمان ملل خواستند به وظیفه انسانی و اخلاقی خود درباره یمن عمل کند.

تظاهرکنندگان از مردم آزاده جهان خواستند تا در کنار مردم یمن بایستند و در رنج و مشکلاتی که به دلیل حملات عربستان می‌کشند خود را شریک بدانند.

مردم یمن از زمان آغاز حملات تظاهرات گسترده‌ای را برگزار کرده‌اند. با وجود تلاش‌های فرستاده سازمان ملل به این کشور برای توقف جنگ هنوز طرف‌های یمنی به توافق آتش بس دست نیافته‌اند و عربستان همچنان به حملات متجاوزانه خود ادامه می‌دهد.

انتهای پیام

کد N1005182

وبگردی