آفتاب
نایب رئیس خانه احزاب ایران:

جبهه مستقلین و اعتدالگرایان به زودی اعلام موجودیت می‌کند

جبهه مستقلین و اعتدالگرایان به زودی اعلام موجودیت می‌کند

قدرتعلی حشمتیان گفت: هیچ کدام از مکان‌هایی که تاکنون برای ساختمان خانه احزاب در نظر گرفته شده، قطعی نشده اند.

قدرتعلی حشمتیان نائب رئیس خانه احزاب در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، با بیان اینکه به زودی جبهه مستقلین و اعتدالگرایان اعلام موجودیت خواهد کرد ، اظهار کرد: جبهه متحد مستقلین از سال 77 و در زمان مجلس پنجم شورای اسلامی اعلام موجودیت کرده است و در آستانه انتخابات خانه احزاب ، ترمیم و فعال تر شد و در نهایت ائتلافی را به عنوان فراکسیون مستقلین و اعتدالگرایان در خانه احزاب به وجود آورد که در انتخابات این شکل مدنی نیز به پیروزی رسید و قرار است به زودی از دل این فراکسیون ، جبهه مستقلین و اعتدالگرایان نیز اعلام موجودیت کند.

وی افزود: احزاب مستقل و اعتدالگرا در استان‌ها دارای دفاتر هستند و به هیچ وجه خود را کمتر از احزاب دیگر ندانسته و نمی دانند ، چراکه معتقدند مفهوم اعتدال جایگاه ویژه ای در نظام جمهوری اسلامی داشته و دارد.

وی با اعلام اینکه به زودی جبهه مستقلین و اعتدالگرایان اعلام موجودیت خواهد کرد، افزود: پس از اعلام موجودیت، اعضای ستاد انتخابات و رئیس این ستاد نیز معرفی خواهند شد.

حشمتیان تاکید کرد: جبهه مستقلین و اعتدالگرایان حتما در تهران و استان‌ها لیست خواهد داد و برای سرلیستی استان تهران نیز با آقایان علی مطهری و محمد اشرفی اصفهانی و همچنین خانم فاطمه هاشمی صحبتهایی کرده ایم اما هنوز به نتیجه قطعی نرسیده ایم.

وی در خصوص شرایط شهرستان‌ها برای ارائه لیست انتخاباتی نیز گفت: در شهرستان‌ها براساس لیست و حزب و گروه رای نمی دهند بلکه بیشتر به صورت قومی و قبیله ای و شناخت شهرستانی رای می‌دهند که برای این مورد هم تدابیری در نظر گرفته ایم.

دبیر کل جمعیت مستقل ایران اسلامی اضافه کرد: ما به دنبال آن هستیم که به ارگان‌های امنیتی و هیات‌های اجرایی و نظارت ، نمونه هایی از هزینه های هنگفت کاندیدا را معرفی کنیم.

وی افزود: پول‌های این چنینی از کجا می آید که در ایام عزاداری محرم، کاندیداهایی در شهرستان‌ها ‌به عنوان کمک به هیئت ها و مساجد ، مبالغی بین 2 تا 5 میلیون پرداخت کرده اند.

او با استقبال از مصوبه اخیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد مشخص شدن دارایی های مسئولین اظهار کرد: این مصوبه باید زودتر از اینها مصوب می شد و به مرحله اجرا گذاشته می شد تا منابع مالی مسئولین و نمایندگان روشن شود.

وی همچنین درباره محل ساختمان خانه نیز گفت: هیچ کدام از مکانهایی که در خبرگزاریها مطرح می شوند،‌هنوز قطعی نشده است، چراکه از بین گزینه های مطرح شده برای محل ساختمان خانه احزاب، دو مورد را شهردار تهران پیشنهاد کرده است و سه مورد را هم شورای مرکزی خانه احزاب به شهرداری تهران و وزارت کشور اعلام نموده است که با این حال هنوز هیچ کدام از این موارد قطعیت پیدا نکرده اند و تنها در حد گمانه زنی هستند.

وی در پایان نیز درباره ائتلاف با اصلاح طلبان نیز گفت:‌اگر اصلاح طلبان عاقلانه عمل کنند و همانند انتخابات شوراهای شهر، مستقلین و اعتدالگرایان را حذف نکنند، مجلس دهم، مجلسی همراه با دولت و مردم خواهد بود که امیدوارم این اتفاق بیفتد.

انتهای پیام

کد N1005128

وبگردی