آفتاب
احمدی:

نشست آمریکا، عربستان و ترکیه در مورد سوریه در جهت جلوگیری از رسوایی بیشتر بود

نشست آمریکا، عربستان و ترکیه در مورد سوریه در جهت جلوگیری از رسوایی بیشتر بود

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نشست وزرای خارجه آمریکا، عربستان و ترکیه با هدف بررسی بحران سوریه را در جهت جلوگیری از رسوایی بیشتر و شکست نهایی این سه کشور در صحنه سوریه عنوان کرد.

حجت الاسلام و المسلمین وحید احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: این نوع نشست‌ها را باید در جهت جلوگیری از رسوایی بیشتر و شکست نهایی این کشورها در صحنه سوریه تفسیر کرد؛ چرا که آن‌ها در اظهارنظراتشان خیرخواهی ندارند و بعید است کسی فکر کند که آن‌ها به فکر نجات مردم سوریه هستند.

وی افزود: آمریکایی‌ها عامل اصلی بحران سوریه، ترکیه و عربستان به عنوان عوامل منطقه‌ای این بحران عمل کردند. عربستان امکانات اقتصادی را تامین کرده و ترکیه هم از نظر تردد آن‌ها را حمایت کرده است. مواضع آن‌ها درباره سوریه نیز مشخص بود. آن‌ها می خواستند از طریق گروه های تروریستی ظرف سه چهار ماه بشار اسد را به سقوط بکشانند و کار را یکسره کنند اما این اتفاق نیفتاد.

وی با اشاره به گذشت نزدیک چهار سال از آغاز بحران سوریه خاطر نشان کرد: گاهی آمریکایی‌ها مدعی مبارزه با گروه‌های تروریستی از جمله داعش می‌شوند و حتی ائتلافی را در این زمینه به راه انداختند، اما به دلیل اینکه مبارزه اینها با داعش واقعیت نبود انتظار اینکه عملکرد آن‌ها در جهت حل بحران باشد هم وجود نداشت؛ ضمن اینکه گاهی عملکرد آن‌ها موجب تقویت گروه های تروریستی بوده است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ائتلاف سوریه، روسیه، عراق، ایران و حزب الله برای مبارزه با تروریسم و خصوصا داعش یادآور شد: این ائتلاف که اقدامات خوبی تاکنون صورت داده به موفقیت نزدیک‌تر است.

احمدی در پایان با بیان اینکه ساقط کردن بشار اسد و محور مقاومت که هدف جریانات غربی بوده محقق نخواهد شد گفت:‌ کشورهای دیگر درگیر در سوریه نیز خود را بازنده این صحنه می بینند و قطعا روند به سود آمریکایی‌ها نخواهد بود.

انتهای پیام

کد N1005102

وبگردی