آفتاب
دبیر پیشین کمیته اخلاق:

کی‌روش درباره امام حسین بیشتر مطالعه کند/ از ۴۰ نفر بازجویی کردیم

کی‌روش درباره امام حسین بیشتر مطالعه کند/ از ۴۰ نفر بازجویی کردیم

دبیر پیشین کمیته اخلاق گفت: بهتر است سرمربی تیم ملی فوتبال ایران درباره امام حسین بیشتر مطالعه کند!

به گزارش خبرنگار مهر، حسین آبانگاه درباره صحبتهای کی‌روش و اینکه سرمربی تیم ملی او را ترسو و صحبتهایش را واهی دانسته بود، اظهار کرد: ما هفت، هشت ماه بیشتر نیامده بودیم که باید به پرونده ها رسیدگی می‌کردیم. البته در حین رسیدگی متوجه شدیم که فدراسیون تمایل زیادی به همکاری ندارد.

دبیر مستعفی کمیته اخلاق در خصوص اینکه مشکلات و فسادهای دیگری در فوتبال وجود دارد و چرا باید به پرونده کی روش و اسپانسر تیم ملی ورود می‌شد، گفت: مسائل مختلفی از جمله فساد، شرط بندی، تیم ستارگان، آل اشپورت و مسائل بسیار دیگری در دستور کار ما بود. در حین رسیدگی به پرونده خانبان (آنالیزور تیم ملی)، از حراست وزارت پیگیر پرونده آل اشپورت شدند. ما هم در حین رسیدگی به این پرونده متوجه شدیم که فدراسیون علاقه ندارد با ما همکاری کند.

آبانگاه که روی خط تلفنی برنامه نود آمده بود، افزود: روزنامه نود اولین بار بحث دریافت مبلغ ۱۰۰ هزار دلار کی‌روش از شرکت آل اشپورت را مطرح کرد. وقتی این رسانه ای شد، ما باید بررسی می کردیم.

نکته عجیب اینکه آبانگاه اعلام کرد پرونده سرمربی تیم ملی پیشتر از این تشکیل شده بود: در زمان اتریش که بحث مصاحبه سرمربی تیم ملی به بی.بی.سی کشیده شده بود، پرونده تشکیل شده بود. ما هم وقتی کارمان را در کمیته اخلاق شروع کردیم، به بررسی‌ها ادامه دادیم. ضمن اینکه آقای جعفری (مدیر شرکت آل اشپورت) خودش لایحه داد که ما پول را به زور به سرمربی تیم ملی دادیم. هرچند کی روش ما را دروغگو خواند، ولی ما حقیقت را گفتیم.

آبانگاه در خصوص شائبه حمایت کمیته اخلاق از باند وزارت ورزش در مقابل باند کفاشیان در فدراسیون فوتبال، تاکید کرد: ما شخصیت مستقل هستیم. هفت نفر در کمیته اخلاق بودند که حتی برای یک رای دادن دست و دلشان می لرزید. اینطور نیست که طرف کفاشیان یا وزارت ورزش بوده باشیم. برای مثال برای پرونده بازی های مس کرمان ۴۰ نفر را بازجویی کردیم! ما برای این موضوع هفته ای پنج جلسه می گذاشتیم.

آبانگاه با بیان اینکه کارلوس کی‌روش کار غیر قانونی کرده است، تصریح کرد: در قرارداد کی روش آمده اگر فدراسیون با هر اسپانسری قرارداد بست، سرمربی تیم ملی و کادر فنی اش هم بایدتابع همان اسپانسر باشند. ایشان حرکتهایی کرده ولی ما نگفتیم که متهم است.

وی همچنین گفت: اینکه کی‌روش اعلام کرده ما شخصیت واهی داریم، بهتر بود از مارکار آقاجانیان (مربی تیم ملی) بپرسد و از فرد دیگری آمار نگیرد. من سرپرست تیم پاس بودم و مارکار بازیکن تیم ما. ضمن اینکه کی‌روش اسم امام حسین (ع) و حضرت مسیح را آورد. دلیل قیام امام حسین قبول نکردن ظلم و جور بود. بهتر است کی‌روش در این زمینه اطلاعاتی بگیرد و یک کتاب از امام حسین بخواند!

کد N1004920

وبگردی