آفتاب

«اشرف غنی» با هیئت حقیقت یاب حادثه قندوز دیدار کرد

«اشرف غنی» با هیئت حقیقت یاب حادثه قندوز دیدار کرد

رئیس جمهوری افغانستان در دیدار با اعضای هیئت حقیقت یاب حادثه قندوز گفت که شیوه کار و تحقیق این هیئت باید در آینده نمونه و مثال خوبی باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه های افغانستان، محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان قبل از ظهر امروز با اعضای هیئت حقیقت یاب حادثه قندوز در کاخ ریاست جمهوری دیدار کرد.

در این دیدار هیئت مذکور در خصوص فعالیت ها، منابع اطلاعاتی، معتبر بودن منابع، یافته ها و مطالبی که مورد تحقیق آن ها قرار گرفته است به رئیس جمهور گزارش داد.

بر این اساس رئیس جمهور پس از شنیدن گزارش هیئت قندوز گفت که شیوه کار و تحقیق هیئت حقیقت یاب قندوز باید در آینده برای هیئت های بعدی یک نمونه و مثال خوبی باشد.

غنی همچنین از اعضاء هیئت حقیقت یاب قندوز خواست که در مورد این حادثه نقطه نظرها و پیشنهادات خود را به صورت آزادانه مطرح کنند و قول داد تا گزارش و یافته های آن ها را با دقت کامل مطالعه کند.

گفتنی است جنگنده های آمریکایی ماه گذشته به بیمارستانی متعلق به سازمان پزشکان بدون مرز در قندوز افغانستان حمله کردند که طی آن ده ها نفر کشته و زخمی شدند.

تحقیق در خصوص این رویداد از سوی دولت های آمریکا و افغانستان در حالی ادامه دارد که سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرده به تحقیقات آمریکا و افغانستان اعتماد ندارد. این سازمان خواستار ورود یک کمسیون بین المللی وابسته به کنوانسیون ژنو به رویداد قندوز هستند.

کد N1004814

وبگردی