آفتاب

پوتین: تقاضا برای خرید تسلیحات روسی افزایش یافته است

پوتین: تقاضا برای خرید تسلیحات روسی افزایش یافته است

رئیس جمهوری روسیه امروز در اظهاراتی از افزایش تقاضا برای صادرات تولیدات نظامی ساخت روسیه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهربه نقل از اسپوتنیک، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه امروز در اظهاراتی تقاضا برای خرید سلاح و تجهیزات ساخت روسیه را رو به افزایش خواند و اعلام کرد که حجم آن از مرز ۵۰ میلیارد دلار نیز عبور کرده است.

پوتین در نشست کمیته همکاریهای نظامی-فنی روسیه و کشورهای خارجی که امروز در مسکو برگزار شد، گفت: صادرات محصولات نظامی روسیه به کشورهای متقاضی در سال ۲۰۱۵ تا آغاز این ماه، تا حدود ۷۰ درصد انجام شده و روسیه بر آن است تا با دقت و با رعایت استانداردها، تعهدات خود به سایر کشورها در این زمینه را محقق  کند.
وی در ادامه افزود: مؤسسات روسی فعال در این زمینه شاهد رقابت نابرابر با برخی از شرکت ها و کشورهای خارجی هستند. با این وجود، میزان تقاضا برای صادرات تولیدات نظامی ساخت روسیه افزایش داشته و از مرز ۵۰ میلیارد دلار نیز عبور کرده است.

شایان ذکر است از زمان همه پرسی الحاق کریمه به روسیه، تنش ها میان اوکراین و روسیه افزایش یافته است. در این میان آمریکا، اروپا و برخی از کشورها برای مقابله با روسیه و به بهانه حمایت از اوکراین تحریم هایی را علیه مسکو به اجرا در آورده اند.

کشورهای غربی به بهانه حمایت مسکو از جدایی طلبان اوکراین اقدام به تحریم روسیه کرده است؛ اقدامی که روسیه بارها آن را رد کرده و نیز با وضع تحریم هایی به اقدامات تلافی جویانه مبادرت نموده است.

کد N1004743

وبگردی