آفتاب
آلمان در اظهاراتی مداخله جویانه اعلام کرد:

اسد در دولت انتقالی سوریه جایگاهی ندارد

اسد در دولت انتقالی سوریه جایگاهی ندارد

سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان در ادامه سیاست های مداخله جویانه کشورش در سوریه در اظهاراتی اعلام کرد که کشورش نمی تواند شاهد حضور «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه در دوران انتقالی سوریه باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزارت امور خارجه آلمان در دخالتی آشکار در امور داخلی سوریه اعلام کرد که این کشور نمی تواند شاهد حضور «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه در راس قدرت در دوره انتقالی سوریه باشد. 

سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان امروز اعلام کرد: دولت آلمان نمی تواند سناریویی را تصور کند که بر اساس آن دولت اسد با برخورداری از قدرت کامل اجرایی در دولت انتقالی سوریه به نقش آفرینی بپردازد.

«مارتین شافر» سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان امروز در یک کنفرانس خبری گفت: تا جاییکه مشاهده می کنم، نقش آفرینان و تأثیرگذاران زیادی در منطقه از قبیل عربستان سعودی، ترکیه و کشورهای حوزه خلیج فارس وجود دارد. غیر قابل باور است و حتی نمی توانیم تصور کنیم که اسد با تمام قدرت اجرایی خود بخشی از دولت انتقالی در سوریه باشد.

وی بدون اشاره به حمایت های محور غربی-عربی در گسترش گروه های تروریستی در خاورمیانه، در اظهاراتی عجیب اسد را مسؤل حوادث کنونی نامید و با نادیده گرفتن قوانین بین المللی در خوصوص عدم مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل و برخوردار از دولت مشروع، ابراز داشت که نمی دانم پس از اسد چه کسی دراین مسند خواهد بود.

کد N1004688

وبگردی