آفتاب

جولیان آسانژ: به جای ایمیل کردن، پیام های خود را با پست بفرستید

جولیان آسانژ: به جای ایمیل کردن، پیام های خود را با پست بفرستید

ایسنا نوشت: بنیانگذار وبسایت افشاگر ویکی‌لیکس از خبرنگاران خواست تا به جای پست الکترونیکی از سرویس‌های پست عادی استفاده کنند تا جلوی جاسوسی دولتها علیه فعالیت‌هایشان را بگیرند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، جولیان آسانژ، بنیانگذار وبسایت افشاگر ویکی‌لیکس در مصاحبه‌ای گفت: توصیه من به همه کسانی که تجربه رمزنگاری ندارند، این است که به روشهای قدیمی بازگردند و از خدمات پست سنتی برای مکاتبات خود استفاده کنند.

وی در مصاحبه با نشریه بلژیکی "لو سوار" گفت: سرویسهای اطلاعاتی با خبرنگاران همچون جاسوسان رفتار می‌کنند و اکنون خبرنگاران باید شیوه‌های ضد جاسوسی را برای حفاظت از منابعشان یاد بگیرند.

روز پنجشنبه پایگاه ویکی‌لیکس بخش دوم اسناد مربوط به پست الکترونیکی هک شده جان برنان، مدیر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا) را از جمله فهرست آدرسهای ذخیره شده در آن را منتشر کرد.

آسانژ در یک مصاحبه دیگر که با نشریه بلژیکی اکو انجام داد وعده داد ویکی‌لیکس روز دوشنبه تعداد بیشتری از اسناد پست الکترونیکی جان برنان را منتشر می‌کند. وی گفت بسیاری از فعالان حقوق بشر و وکلا و افرادی که توسط عوامل سیا شکنجه شده‌اند منتظر انتشار این اسناد هستند.

وی افزود که ویکی‌لیکس به زودی اطلاعاتی را درباره پیمان مشارکت تجاری و سرمایه گذاری ترانس‌آتلانتیک منتشر می‌کند.

در ماه اوت پایگاه ویکی‌لیکس مبلغ 100 هزار یورو جایزه برای کسی که نسخه‌ای از این پیمان تجاری را ارائه کند تعیین کرد.

49308

کد N1004621

وبگردی