آفتاب

داریوش قنبری: تندروها صلاحیت حرف زدن درباره پرونده هسته ای و اتفاقات حول آن را ندارند

داریوش قنبری: تندروها صلاحیت حرف زدن درباره پرونده هسته ای و اتفاقات حول آن را ندارند

ایلنا نوشت:یک فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: مخالفان برجام که امروز از نگرانی‌ها و دغدغه‌های خود در رابطه با رفع تحریم‌ها سخن می گویند، همان‌هایی هستند که همصدا با رئیس دولت گذشته، تحریم‌ها را نعمت و قطعنامه‌ها را کاغذ پاره می خواندند.

داریوش قنبری با اشاره به استمرار مخالفت تندروها با سند قانونی شده برجام و سوء استفاده آن‌ها از تریبون‌های عمومی و مذهبی برای ابراز مخالفت و هجمه پراکنی، اظهار داشت: مخالفان برجام نوعی نگاه تبلیغاتی و انتخاباتی دارند و تصور می‌کنند با این ابراز مخالفت‌ها پایگاه اجتماعی خود را تقویت می‌کنند، غافل از اینکه مخالفت‌های آن‌ها با برجام، اندک اعتبار اجتماعی شان را هم از بین می‌برد.

وی ادامه داد: مخالفان برجام که امروز از نگرانی‌ها و دغدغه‌های خود در رابطه با رفع تحریم‌ها سخن می‌گویند، همان‌هایی هستند که همصدا با رئیس دولت گذشته، تحریم‌ها را نعمت و قطعنامه‌ها را کاغذ پاره می خواندند.

قنبری با اشاره به ضعف دیپلماسی در دولت قبل که منجر به صدور 6 قطعنامه تحریمی علیه ملت ایران شد، گفت: دولت قبل با رفتارها و اقدامات خود زمینه ساز صدور 6 قطعنامه ظالمانه تحریمی از سوی شورای امنیت علیه ملت ایران شد و امروز که با درایت وتدبیر دولت یازدهم و تیم مذاکره کننده، تمام قطعنامه های تحریمی قبلی ملغی شده است، حامیان دولت قبل لب به اعتراض گشوده‌اند.

وی با تعجب انگیز خواندن چرخش مواضع تندروها در قبال مسئله تحریم‌، تصریح کرد: تندروها در دولت قبل همصدا وهمراستا با مقامات آن دولت، تحریم ها را نعمت می خواندند و قطعنامه‌های شورای امنیت را کاغذ پاره قلمداد می کردند، اما امروز همان طیف برای ابراز مخالفت با برجام، نسبت به رفع تحریم ها نگرانی خاطر دارند.

قنبری افزود: تندروها صلاحیت حرف زدن در رابطه با پرونده هسته‌ای و فعل و انفعالات پیرامونی آن را ندارند، چرا که آن ها با سیاست‌های نادرست و تفکر غلط خود در دوره گذشته، هزینه های زیادی را بر کشور تحمیل کردند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ابراز مخالفت ها و هجمه پراکنی‌های تندروها علیه دولت و تیم مذاکره کننده، در فضای عمومی جامعه هیچگونه تاثیری ندارد و تنها به تضعیف بیشتر پایگاه اجتماعی شان منجر می‌شود.

17214

 

کد N1004482

وبگردی