آفتاب
سخنگوی کرملین:

گزارش دیده‌بان حقوق بشر فریبکاری رسانه‌ای است

گزارش دیده‌بان حقوق بشر فریبکاری رسانه‌ای است

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین گزارش دیده بان حقوق بشر پیرامون کشته شدن ۵۹ غیر نظامی بر اثر حملات جنگنده های روسی در سوریه را تکذیب و آن را نوعی فریب کاری رسانه ای دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین امروز گزارش دیده بان حقوق بشر درباره تلفات غیرنظامیان سوری در جریان حملات هوایی روسیه به تروریست ها را رد کرد.

پسکوف گزارش دیده بان حقوق بشر پیرامون کشته شدن ۵۹ غیر نظامی بر اثر حملات جنگنده های روسی در سوریه را نوعی فریب کاری رسانه ای دانست.

وی در این باره گفت: در چند روز اخیر شاهد موارد متعدد حقه های رسانه ای و انتشار عامدانه برخی اطلاعات در خصوص تبعات حملات نظامی هوایی روسیه در سوریه بوده ایم. ما این نوع اخبار را تکذیب می کنیم.

دیده بان حقوق بشر خبر کشته شدن ۵۹ غیر نظامی سوری را به استناد اظهارات دیروز ساکنان شمال «حمص» مطرح کرده بود و اعلام کرد دولت روسیه باید درباره این موضوع تحقیقات کاملی را به انجام برساند.

به گزارش مهر، روسیه از چهارشنبه مصادف ۳۰ سپتامبر  سال جاری، اعلام کرد که در راستای قوانین بین المللی و بنا به درخواست دولت مشروع سوریه حملات هوایی خود به تروریست های تکفیری داعش در این کشور را آغاز می کند.

گفتنی است، مقامات روسیه در چارچوب قطعنامه شماره ۳۳۱۴ مصوب سال ۱۹۷۴ میلادی مجمع عمومی سازمان ملل، اعلام کرده بودند که حملات هوایی آن ها به تروریست ها در سوریه بنا به درخواست دولت قانونی این کشور بوده و لذا موضوع حمایت ها از سوریه در راستای مبارزه با گروه تروریستی داعش در این کشور بر اساس منشور ملل متحد و در چارچوب قوانین بین المللی محسوب می شود.

سوریه از سال ۲۰۱۱ تا کنون دارای مشکلات زیادی بوده و در جبهه های متعددی با گروه های تروریستی مانند النصره و داعش مشغول مبارزه است. در این میان، محور عربی-غربی-صهیونیستی از هیچ تلاشی در راستای حمایت از تروریست های داعش و النصره در سوریه دریغ نکرده و تصاویر کمک های آن ها از طرق مختلف مانند ارسال هوایی تجهیزات به تروریست ها گواهی بر صدق این مدعا است.

کد N1004376

وبگردی