آفتاب
آیت‌الله ممدوحی:

بزرگترین جهاد امام سجاد (ع) در راه خدا ابلاغ پیام عاشورا بود

بزرگترین جهاد امام سجاد (ع) در راه خدا ابلاغ پیام عاشورا بود

یک عضو مجلس خبرگان گفت: بزرگترین جهاد و رسالت امام سجاد (ع) در دوران حیات در راه خدا ابلاغ پیام عاشورا بود.

یک عضو مجلس خبرگان گفت: بزرگترین جهاد و رسالت امام سجاد (ع) در دوران حیات در راه خدا ابلاغ پیام عاشورا بود.

آیت‌الله حسن ممدوحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم، با تسلیت شهادت امام سجاد(ع) گفت: ایشان ملقب به زین العابدین هستند که به مدت 34 سال امامت و پیشوایی را عهده دار بودند.

وی تصریح کرد: امام سجاد(ع) دارای فضائل اخلاقی و سجایای فراوانی بودند که مهم‌ترین این فضائل ایمان، تقوا، صبر و حلم، عبادت و عبودیت، اطعام نیازمندان و انفاق در راه خدا و سخاوت است.

وی خاطرنشان کرد: ایمان و تقوا مهم‌ترین شاخصه اخلاقی امام چهارم است تا جایی که به واسطه عبادت‌های طولانی و سجده‌های زیاد او را سجاد می‌نامند و در تقوا نیز تا جایی است که می‌فرماید اگر همه جهان را به من ببخشند به مورچه‌ای ظلم نخواهم کرد.

ممدوحی اظهار کرد: ایشان در سخنانش شرط مطیع بودن خداوند را بندگی می‌داند و معصیت در پیشگاه خداوند را ستم بر نفس می‌شمارد در واقع امام سجاد(ع) از کردار و رفتاری برخوردار بود که او را شبیه‌ترین فرد به امیر المومنین می‌دانستند.

وی در مورد ابعاد سیاسی شخصیت امام سجاد(ع) گفت: ایشان در حادثه کربلا در بستر بیماری بود اما با این حال نقش بسیار مهمی در حوادث و رویدادهای عاشورا داشت در واقع بزرگترین جهاد و رسالت امام سجاد (ع) در دوران حیات در راه خدا ابلاغ پیام عاشورا بود.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: روایت است که ایشان در هر حالتی به یاد مظلومیت سید الشهدا و یارانش در حادثه کربلا اشک می‌ریخت و از عظمت چنین حادثه‌ای گریان بود.

وی یادآور شد: امام سجاد(ع) در پیام رسانی عاشورا، همواره دستگاه خلافت را مورد سرزنش قرار می‌داد و جامعه را نسبت به ستم و ظلم حکومت آگاهی می‌بخشید.

ممدوحی در پایان گفت: فعالیت‌های فرهنگی امام در بازگویی حادثه عاشورا، ظلم ستیزی و تربیت شاگردان همگی در جهت احیای اسلام ناب محمدی و در ادامه حرکت عظیم قیام عاشورا بود.

انتهای پیام

کد N1004375

وبگردی