آفتاب
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در بلغارستان:

دين و معنویت نیاز گمشده انسان عصر حاضر است

دين و معنویت نیاز گمشده انسان عصر حاضر است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در جریان ديدار از مركز آموزش دينی مسيحيان ارتدوكس بلغارستان، گفت: دين نياز گمشده انسان های عصر حاضر است كه حضور مبلغان دينی می تواند راه گشای حل اين مشكلات گردد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد علی كيانی رايزن فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در بلغارستان به همراه حجت الاسلام  مفید كيائي نژاد نماينده و عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي، از مركز آموزش ديني مسيحيان ارتدوكس بلغارستان بازديد و با «ديميتار كوستادينو» معاون علمي و آموزشی  آن مركز ملاقات کردند.

«كوستادينو» ضمن استقبال از اين ديدار و ابراز علاقه به ارتباطات ميان مبلغان ديني اسلام و مسيحيت، برگزاري چنين ملاقات هايي را فرصت مغتنمي جهت افزايش تعاملات ديني و معنوي ميان دو كشور ايران و بلغارستان برشمرده و خواستار استمرار اين جلسات شد.

كيائي نژاد نيز كه به عنوان مبلغ به كشور بلغارستان اعزام شده است، در اين جلسه ضمن ابراز خوشحالي از ديدار با فرهيختگان ديني اين كشور، به تبيين وضعيت فعلي بشريت در جهان امروزي پرداخته و بحران هويت را از مهمترين آسيب هاي امروزي جوامع بشري عنوان نموده و دين و معنويت را نياز گمشده انسان هاي عصر حاضر دانست كه بر اين اساس، حضور مبلغان ديني به جهت اتصال به منبع وحي و دين مي تواند راه گشاي حل اين مشكلات گردد.

در ادامه عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي، در خصوص فلسفه مراسم بزرگداشت عاشوراي حسيني در ايام محرم و درس عزت و آزادگي و انسانيت در زير سايه مكتب حسيني  مطالبي را بيان داشت.

در پايان اين جلسه هیات ایرانی  از كتابخانه مرکزی و واحد های آموزشی و کلیسای اين مركز بازديد نمودند.و هدایای از سوی هیات ایرانی بعنوان یادبود به معاون مرکز آموزش دینی مسیحیان اهداء شد .

 

 

 

کد N1004202

وبگردی