آفتاب

قهرمان سابق بوکس جهان شهردار کی‌یف باقی می‌ماند

قهرمان سابق بوکس جهان شهردار کی‌یف باقی می‌ماند

براساس نتایج نظرسنجی‌ از رای‌دهندگان شرکت کننده در انتخابات محلی روز یکشنبه اوکراین، "ویتالی کلیچکو"، شهردار فعلی شهر کی‌یف، با کسب 40.4 درصد از آراء بار دیگر در این سمت ابقا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(اسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روز گذشته مردم اوکراین به پای صندوق‌های رای رفتند تا شهرداران و حدود 11000 تن از اعضای شوراهای شهرهای این کشور را انتخاب کنند.

بر اساس نتایج نظرسنجی انجام شده توسط کمیته رای‌دهندگان اوکراین(CVU) از رای‌دهندگانی که در این انتخابات شرکت کردند، ویتالی کلیچکو، قهرمان سابق بوکس جهان و شهردار شهر کی‌یف توانسته با 40.4 درصد از آراء ولادیمیر بوندارنکو، کاندیدای حزب "باتکیفچینا" را که 8.7 درصد از آرا را کسب کرد، شکست دهد. همچنین در رقابت انتخاب شهردار کی‌یف آلکساندر اوملچنکو، شهردار سابق این شهر و کاندیدای حزب اتحاد توانسته 8.1 درصد از آرا را کسب کند.

پیشتر وزارت کشور اوکراین اعلام کرد بالغ بر 340 اخطاریه نقض قوانین در انتخابات محلی را دریافت کرده است. این انتخابات از سوی بیش از 1500 ناظر بین المللی تحت نظارت قرار داشت.

قرار است شمارش آرای این انتخابات تا 4 نوامبر به پایان برسد و باید نتایج آن در عرض پنج روز اعلام شود.

ویتالی کلیچکو پیشتر در انتخابات ریاست جمهوری مه 2014 اوکراین کاندیدا شده اما چندی بعد از این کاندیداتوری انصراف داده و اعلام کرد، از پترو پوروشنکو ، رئیس جمهور فعلی این کشور که در آن انتخابات رقیب یولیا تیموشنکو بود حمایت می‌کند.

ویتالی کلیچکو، قهرمان سابق بوکس جهان که تا پیش از این یکی از کاندیداهای تصدی پست ریاست جمهوری اوکراین تلقی می‌شد روز شنبه به حزب خود گفت، قصد دارد کاندیدای انتخابات شهرداری شهر کی‌یف شود.

وی در ماه مه 2014 به دنبال انتخاب شدن پوروشنکو به ریاست جمهوری به سمت شهرداری کی‌یف رسید.

انتهای پیام

کد N1004148

وبگردی