آفتاب
نطق میان دستور؛

نقوی حسینی: قوای سه گانه همه توانشان را برای اجرای فرامین رهبری در برجام به کار گیرند

نقوی حسینی: قوای سه گانه همه توانشان را برای اجرای فرامین رهبری در برجام به کار گیرند

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه فصل‌الخطاب برجام نامه مقام معظم رهبری است، گفت: دولت و مجلس و سایر قوا باید همه توان خود را به کار بگیرند تا 9 شرط ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری اجرایی و عملیاتی شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سیدحسین نقوی‌حسینی در نطق میان‌دستور در صحن علنی امروز دوشنبه با تاکید بر اینکه آمریکا همیشه و در همه اعصار دشمن ملت ایران بوده و خواهد بود، گقت: تاریخ روابط سیاسی آمریکا با ایران چیزی جز خیانت، جنایت، دخالت و توطئه علیه ملت ایران نیست، به طوری که خون جوانان این مملکت در سال‌های پیروزی انقلاب اسلامی با گلوله‌های آمریکایی‌ها به زمین ریخته شد و توطئه درگیری قومیت‌ها در سال‌های اول انقلاب کار آمریکا بود.

به گفته وی، ظهور گروه‌های تروریستی از جمله منافقین، حادثه طبس، کودتای نوژه و هشت سال جنگ تحمیلی صدام کار آمریکایی‌ها بود و بعد از دوران دفاع مقدس نیز انواع تهدیدها، فشارها و تحریم‌ها از سوی آمریکا علیه ملت ایران اعمال شده و می‌شود.

نقوی حسینی با بیان اینکه فتنه 88 تماما کار آمریکا بود، افزود:آمریکا به دنبال براندازی بوده و هست و به همین دلیل مسیر و روش خود را در دوره‌های مختلف تغییر می‌دهد، آمریکا امروز نیز به دنبال بهره‌گیری از برجام و دیپلماسی لبخند برای دشمنی با ملت ایران و براندازی جمهوری اسلامی است.از این رو اگر کسی یا کسانی در کشور به دنبال تطهیر آمریکا و لاپوشانی جنایات و خیانت‌های ملت آمریکا به ملت ایران باشند و بخواهند فرش قرمز برای آنان پهن کنند، عمدا یا سهوا خائن به ملت، کشور، امام و شهدا هستند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه تاکید کرد: دولت و مجلس و همه دست‌اندارکاران کشور باید با دقت تمام مراقب رفتار دولت مستکبر و عهدشکن آمریکا باشند تا زمینه نفوذ دخالت و نقش‌آفرینی در کشور و منطقه پیدا نکند که جز خیانت در حق ملت ایران کار دیگری انجام نخواهد داد.

وی با اشاره به نامه مقام معظم رهبری به رییس جمهور در مورد اجرای برجام گفت: فصل‌الخطاب برجام نامه مقام معظم رهبری است. دولت و مجلس و سایر قوا باید همه توان خود را به کار بگیرند تا آنچه را که رهبر معظم انقلاب ابلاغ کرده‌اند به ویژه رعایت 9 شرط ابلاغی از سوی معظم‌له اجرایی و عملیاتی شود.

نقوی حسینی ادامه داد: از دولت انتظار می‌رود برنامه اجرایی خود را برای تحقق شرایط 9 گانه اعلام کند. در این مسیر هر نوع موضع‌گیری و اقدام جریانی و سیاسی که منجر به پیدایش کاسبان برجام شود، خلاف منافع و وحدت ملی است. چرا که مساله هسته‌ای مساله کشور است و برخورد جناحی و جریانی با آن بر خلاف منافع ملی است.

وی در ادامه با بیان اینکه رکود اقتصادی علی‌رغم ادعاهای دولت بر اقتصاد کشور حاکم است، گفت: این رکود بحران بیکاری را در پی دارد به طوری که بیکاری در قشر عظیم تحصیل‌کردگان موج می‌زند چرا که در این شرایط فرصت‌های شغلی از بین می‌رود و اولین کسانی که بیکار می‌شوند کارگران هستند.

نماینده مردم ورامین با بیان اینکه اشغال فرصت‌های شغلی ساختمانی توسط افاغنه بر بحران کاری افزوده است، افزود: قانون کار به نفع کارگران نیست و قراردادهای موقت زندگی کارگران را متزلزل کرده و اخراج‌های پی در پی کارگران شرایط کارگری را وخیم‌تر کرده است.از این رو ضرورت دارد مجلس و دولت به موضوع کارگران بپردازند و برنامه مدونی برای رفع مشکل بیکاری و جامعه کارگری را ارائه دهند.

نقوی حسینی اجرای در ادامه با بیان اینکه اجرای طرح رتبه‌بندی در آموزش و پرورش اشکالات جدی را در پی داشته است، گفت: ضرورت دارد مسوولان آموزش و پرورش نسبت به رفع آنها اقدام کنند.البته مصوبه مجلس در خصوص پیش‌دبستانی‌ها درست اجرا نشده است و بخش عمده‌ای از مربیان پیش دبستانی با سابقه 10 سال به بالا با مدارک لیسانس و فوق لیسانس تغییر وضعیت نشده‌اند. انتظار می‌رود آموزش و پرورش نسبت به تغییر وضعیت کلیه پیش دبستانی‌ها به حق‌التدریس اقدام عاجل داشته باشد.

وی همچنین با تاکید بر اهمیت و نقش کشاورزی و دامپروری در زیرساخت‌های اقتصاد مقاومتی است،گفت: متأسفانه طی سال‌های گذشته کشاورزان و دامپروران به فراموشی سپرده شده‌اند. کم آبی و بی‌آبی کشاورزی را به نابودی تهدید می‌کند و افزایش بیش از حد قیمت نهاده‌های کشاورزی از دیگر مشکلات کشاورزان است و واردات بی‌رویه محصولات کشاورزی بر بحران موجود می‌افزاید.

نقوی حسینی در پایان به نطق امروز رییس مجلس اشاره و اظهار کرد: تفسیر رئیس مجلس در جلسه امروز از محتاطانه و جسورانه درست نبود. امام حسین (ع) و یارانش در عاشورا جسورانه بر دشمن حمله و از حق دفاع کردند. امام علی (ع) جسورانه از پیامبر اکرم (ص) دفاع کرد.امام راحل جسورانه بر آمریکا و طاغوت یورش برد. رزمندگان ما جسورانه بر متجاوز حمله کردند اما خیلی‌ها در جنگ صفین محتاطانه عمل کردند. خیلی‌ها در عاشورا محتاطانه عمل کردند. خیلی‌ها در خرداد 42 محتاط بودند. خیلی‌ها در فتنه محتاطانه عمل کردند و ساکتین فتنه شدند. البته در برجام هم خیلی‌ها محتاطانه عمل کردند.

انتهای پیام

کد N1004135

وبگردی