آفتاب
عکاظ مدعی شد؛

مالکی خواهان مداخله العبادی درباره بحران اقلیم کردستان شده است

مالکی خواهان مداخله العبادی درباره بحران اقلیم کردستان شده است

نخست‌وزیر سابق عراق در نامه‌ای به نخست‌وزیر کنونی این کشور از وی خواست برای پایان دادن به بحران و درگیری‌ها در اقلیم کردستان وارد عمل شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه عربستانی عکاظ، نوری مالکی، نخست‌وزیر سابق عراق در نامه‌ای به حیدر العبادی، نخست‌وزیر این کشور درباره تحولات اقلیم کردستان گفت: وظیفه دولت حفظ امنیت تمامی مناطق عراق و تلاش برای مقابله با درگیری‌هاست حتی اگر این مساله مداخله نظامی را بطلبد.

در پی ارسال این نامه «حمید بافی» یکی از رهبران حزب دموکرات کردستان به رهبری مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان مالکی را عامل وخامت اوضاع سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در عراق دانست.

همچنین منابع عراقی اعلام کردند که شروط مسعود بارزانی برای کناره‌گیری از ریاست اقلیم کردستان دشوار است و نمی‌توان آن را محقق کرد.

به گفته این منابع، از جمله شروط بارزانی عدم باز کردن پرونده‌هایی درباره وی و خانواده‌اش و انتخاب نامزد ریاست اقلیم کردستان صرفاً از حزب دموکرات است.

در دوره اخیر در پی تظاهرات ساکنان سلیمانیه و حمله آنها به مقرهای حزب دموکرات کردستان بحران سیاسی و اختلافات میان حزب التغییر و حزب دموکرات بالا گرفت، حزب دموکرات حزب التغییر را به ساماندهی تظاهرات متهم کرد.

از زمان پایان دوره ریاست مسعود بارزانی نیز هنوز احزاب کرد به توافق درباره رئیس جدید اقلیم کردستان دست نیافته‌اند.

انتهای پیام

کد N1004130

وبگردی