آفتاب

همایش بزرگ رهروان زینبی در امامزاده صالح (ع) برگزار شد

همایش بزرگ رهروان زینبی در امامزاده صالح (ع) برگزار شد

همایش بزرگ رهروان زینبی (س) صبح امروز با حضور بانوان در 40 امامزاده استان تهران و همزمان در امامزادگان شاخص سراسر کشور برگزار شد.

همایش بزرگ رهروان زینبی (س) صبح امروز با حضور بانوان در 40 امامزاده استان تهران و همزمان در امامزادگان شاخص سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، همایش بزرگ رهروان زینبی صبح امروز در امامزاده صالح (ع) با حضور جمعی از بانوان برگزار شد.

در این مراسم حائری‌زاده استاد دانشگاه با بیان این‌که «در شخصیت حضرت زینب (س) چند نکته شاخص وجود دارد» اظهار کرد: حضرت زینب (س) خواهر 6 شهید، مادر 2 شهید و عمه چند شهید است. شهادت در خانواده حضرت زینب (س) موج می‌زند. حضرت زینب زیباترین عبادت و نمازش را در شب یازدهم ماه محرم انجام داد.

وی گفت: حضرت زینب قهرمان بود، اگر ایشان نبود رسالت کربلا و پیام آن به گوش جهان و آیندگان نمی‌رسید. زینب (س) قیام عاشورا را به جهان معرفی کرد و در سخت‌ترین شرایط ذره‌ای گریه نکرد. وقتی نماز شب یازدهم را به جای آورد نشسته نماز را اقامه کرد چون توان ایستادن نداشت، ولی ذره‌ای گله و شکایت نکرد. ایشان فرزندانش را طوری تربیت کرده بود که هرگز در مقابل دشمنان آخ هم نگفتند.

این استاد حوزه یادآور شد: حضرت زینب (س) شاگرد دانشگاه حضرت فاطمه (س) بود. درسی که بانوان ما باید از حضرت زینب (س) بگیرند این است که همواره ایشان مطیع امر ولایت بود و بهترین همسرداری را داشت. ارتباط عاطفی زینب کبری (س) با همسرش باید برای جامعه امروز ما الگو باشد نه اینکه دادگاه‌های ما پر باشد از طلاق.

حائری‌زاده افزود: برای تدریس دانشگاه‌ها باید از آیتم‌های مدیریتی حضرت زینب (س) در کربلا بهره ببریم. ایشان در آن روز تاریخی بهترین مدیریت را بر کودکان و اسرا داشت. آن زمان آل ابوسفیان و بنی‌امیه حاکم بودند و علیه شیعیان برنامه‌هایی داشتند و امروز هم داعش و تکفیری‌ها هستند که از طرف صهیونیست‌ها تغذیه می‌شوند تا شیعیان را نابود کنند.

وی در ادامه با بیان این‌که «برای زینبی شدن باید کارهایی در جامعه صورت بگیرد» گفت: از جمله آنها این است که مادران باید برای تربیت فرزندانشان وقت بگذارند و آنها را با مجالس امام حسین (ع) آشنا کنند. آشنایی فرزندان با مجالس شهدا برکاتی را برای تربیت نسل‌ها به همراه دارد و دنیا و آخرت فرزندان تأمین می‌شود. زینب (س) در پاسخ به سخن یزید زیباترین جمله را به زبان آورد و آن این بود که«ما رأیت الا جمیلا» و این بهترین پیام حضرت زینب (س) از عاشورا بود.

این استاد حوزه یادآور شد: یک زن مسلمان باید همچون حضرت زینب (س) روح حماسی داشته باشد. حضور بانوان ما امروز در این همایش و تجمع بزرگ نشان از آن دارد که هنوز و تا ابد پیام حضرت زینب (س) برای بانوان و جهانیان ماندگار است. بانوان ما هم باید همچون حضرت زینب (س) با ولایت حرکت کنند.

به گزارش ایسنا، در این همایش ندای "لبیک یا حسین" و "لبیک یا زینب" بانوان در امامزاده صالح (ع) طنین‌انداز شده بود و در این مراسم دانش‌آموزان دبیرستان‌های مخلف حضور داشتند. همچنین در این همایش مداحان اهل بیت (ع) به مدیحه سرایی پرداختند.

انتهای پیام

کد N1004061

وبگردی