آفتاب

تذکر یک نماینده در مورد سرنوشت سوالات نمایندگان از وزرا

تذکر یک نماینده در مورد سرنوشت سوالات نمایندگان از وزرا

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی نسبت به سرنوشت سوالات نمایندگان از وزرا که بعضا به طول می‌انجامد، تذکر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ابراهیم آقا‌محمدی در تذکری در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: متاسفانه ماده 209 آیین‌نامه داخلی مجلس در پیگیری سوال نمایندگان بعضا نادیده گرفته می‌شود. ما سوالات را از وزرا مطرح می‌کنیم که 3 تا چهار ماه به طول می‌انجامد تا در کمیسیون مطرح شود و از کمیسیون تا هیات رییسه هم با سرنوشت نامعلومی روبه‌رو می‌شود در حالی که هیات رییسه مجلس سوگند یاد کردند که آیین‌نامه را رعایت کند و حقوق مردم و نمایندگان را پایمال نکند.

وی در تذکری خطاب به وزیر آموزش و پرورش نسبت بی اعتنایی به مصوبه مجلس درخصوص بکارگیری معلمان شرکتی و حق‌التدریس و سلیقه‌ای عمل کردن در این رابطه انتقاد کرد و گفت: با تفسیر سلیقه‌ای از نظام رتبه‌بندی بسیاری از فرهنگیان حذف شدند در حالی که باید در موضوع رتبه‌بندی به حقوق بازنشستگان فرهنگی و موارد رفاهی توجه شود.

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بی‌توجهی به اصل آموزش و تربیت در وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: با وجودی آنکه یک ماه از آغاز سال تحصیلی می‌گذرد، بسیاری از مدارس معلم ندارند و برخی دبیرستان‌های لرستان به همین دلیل تعطیل هستند.

آقامحمدی با بیان اینکه وضع نامناسب معیشتی و اشتغال در لرستان تشدید شده، افزود: تعطیلی معادن سنگ و سنگ‌بری‌ها موجب بیکار شدن بیش از 6000 نفر در این رابطه است اما متاسفانه گزارش درستی در این رابطه به دولت داده نمی‌شود.

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی در پایان از وزیر ارتباطات خواست نیروهای بخش خصوصی که در حالت بلاتکلیفی مانده و از نظر حقوقی و امنیت شغلی در فشار هستند را تعیین تکلیف کند.

انتهای پیام

کد N1004009

وبگردی